Avatar billede compater Nybegynder
02. januar 2006 - 21:56 Der er 14 kommentarer

Hvordan får jeg min bærbare om stationære tilæ at tale sammen ?

Hej.

Jeg har et problem med at få min bærbare computer til at tale sammen med min stationære.

Jeg har installeret netkort på dem begge. jeg bruger et alm. netværkskabel, det samme som normalt bliver brugt til bredbåndsforbindelsen. selvom jeg tilslutter kablet til begge begge computere, viser computeren medelsen, Lan-forbindelse Et netværkskabel er ikke tilsluttet.

Hvad gør jeg forkert ?
02. januar 2006 - 22:01 #1
Bruger du samme kabel som du normalt bruger til "bredbåndsforbindelsen", men tilslutter putter # 2 istedet ?
Så skal det være en såkaldt krydset udgave ...
02. januar 2006 - 22:02 #2
Generelt:
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/

(Men nu skal du lige have "Et netværkskabel er ikke tilsluttet" løst først...)
Avatar billede badper Nybegynder
02. januar 2006 - 22:06 #3
Det er lidt indviklet at få 2 maskiner til at snakke sammen men her er lidt hjælp

1. Krydset kabel mellem pc´erne
2. Sæt pc´erne i samme Workgroup
3. sæt IP fast på maskinerne
eks. pc. 1: IP 192.168.0.2 Netmask 255.255.255.0
    Pc. 2: IP 192.168.0.2 Netmask 255.255.255.0
Husk at begge pc´er skal have installere TCP eller IPX protocol, men TCP/IP er standard i Windows

Efter en genstart burde du kunne se henholdsvis den ene og den anden
Avatar billede compater Nybegynder
02. januar 2006 - 22:07 #4
hmmm... Et krydset udgave ??, Altså når der i mellem min stationærer og bærbare er et netværkskabel, så skal det være et krydset kabel, er det rigtigt forstået ?
02. januar 2006 - 22:08 #5
Jeps...
Avatar billede compater Nybegynder
02. januar 2006 - 22:09 #6
Hvordan kan jeg se på kablet om det er krydset contra ikke ?
02. januar 2006 - 22:10 #7
Jeg ka' forstå at du normalt bruger to putter til samme bredbåndsforbindelsen via en router (fordeler) ?
Avatar billede cool-fanta Nybegynder
02. januar 2006 - 22:11 #8
mhh......som de andre forteller så skal do bruge et krydsetkabel.. du skal også selv lane nogle ip´er fx. 111.111.111.111 og på den anden com skal den hede fx. 111.111.111.112 og så laver den selv resten du skal gører følgende...

åben mappen Netværksforbindelser
lanforbindelse´s eneskaber
generelt eneskaber på internetprotokol (tcp/ip)
igen under generelt skalo du trække på brug følgende ip-adresse 111.111.111.111 undernetmaske udylder den selv det sammen med satadardgateway nu trykker du på ok
og på ok og luk un gør du det samme på den anden pc du skal bare huske at pc nr2 skal ip addressen hede 111.111.111.112...
okay?.... hvis der er flere spørsmål er du velkommen til at kontakte mig!...
Avatar billede compater Nybegynder
02. januar 2006 - 22:13 #9
nej, det er kun den ene computer der normalt køre på nettet, kablet fra min stationærer går normalt over i routeren, på den måde kommmer jeg på nettet. Nu har jeg taget kablet ud af routeren og sat det i min bærbare således at de to computere er forbundet.
02. januar 2006 - 22:15 #10
Har du flere output stik på router boxen ? - der er der tit ...
Avatar billede compater Nybegynder
02. januar 2006 - 22:15 #11
Ja tak Cool-fanta, jeg tror ikke jeg har et krydset kable, eller jeg ved ikke lige hvordan det ser ud, men ligeså snart jeg ved om jeg har et krydset så skriver jeg igen, hvis ovenstående ikke virker...
Avatar billede compater Nybegynder
02. januar 2006 - 22:16 #12
jeg har kun et Lan stik på routeren ??
02. januar 2006 - 22:19 #13
ØV...

Så ska' du have skaffet et krydset LAN kabel... Har enhver computter pusher bix...
07. juli 2006 - 19:08 #14
(Hvad endte denne tråd med?)