Avatar billede grumfidum Nybegynder
02. januar 2006 - 21:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsomt ved Win opstart

Hej

Mit spørgsmål går meget kort på. Hvordan kan det være at der kan gå op til 2 minutter fra windows er startet til at internettet begynder at virke? Og hvordan løses dette "problem"

Nogen gange er opstarten så langsom at MSN tror der ingen forbindelse er og opgiver.. :(

Mvh Michael
02. januar 2006 - 21:48 #1
Det _kan_ jo være at der er en hel masse 'snavs'/virus/uønskede elementer som også skal startes op ?

Følg proceduren herfra: http://www.eksperten.dk/artikler/755
(Ikke nødvendigvis mig der følger op...)
Avatar billede grumfidum Nybegynder
02. januar 2006 - 22:07 #2
Nu er jeg nogenlunde inde i computerverdenen og kører jævnligt programmer som Regsupreme Pro, System Mechanic, Norton Antivirus, Adaware og Spybot S&D og den er faktisk clean gennem alle disse programmer, så tænkte mere på om jeg er kommet til at ændre rækkefølgen af opstartsprioriteter??

Synes så generelt at min computer nogengange virker langsom taget i betragtning og i sammenligning med andre i teorien langsommere computere.
Avatar billede cool-fanta Nybegynder
02. januar 2006 - 22:19 #3
jeg har selv samme problem men løste det på den måde at jeg formateret min com og detfeter virkedet det igen det er fordi at du har for meget spyware og virus på din com ellers kan det være du ahr alt formange pogrammer der (skal) vil starte op med din computer.... prøv med ad-aware og ccleaner(crap-cleaner) og så er det også en god ide at have norton 2005/06 det er godt at have lidt af hvert det hele er godt men midt beste råd er klip dit net kabel over så er der næsten aldrig noget spywere og virus...
03. januar 2006 - 07:20 #4
... er den også 'langsom' UDEN netværks kabel i putter fra starten ???
Avatar billede grumfidum Nybegynder
04. januar 2006 - 20:49 #5
Hej igen.. Jeg fandt ingen løsning på problemet så i sidste ende formaterede jeg og dette hjalp. Netværkskablet får lov at blive siddende.. :)
Avatar billede grumfidum Nybegynder
04. januar 2006 - 20:50 #6
Håber btw at det ikke var ildeset at jeg ophævede spørgsmålet. Mente det var fair eftersom problemet egentlig ikke blev løst uden format c som frygtet. :)
04. januar 2006 - 21:03 #7
... men du husker alt det med M$ ServicePack2 + firewall osv osv ...
Avatar billede grumfidum Nybegynder
04. januar 2006 - 21:27 #8
Øhm... sorry, nu er jeg i tvivl hvad du mener med dette? Hvad skal jeg huske?
05. januar 2006 - 04:39 #9
Efter en RÅ XP Instalation (UDEN Internet forbindelse!!!) bør/skal du have M$ ServicePack2 på putter ->
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy (helst på en anden putter) til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)