Avatar billede henryvest Nybegynder
25. april 2001 - 17:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Vandret streg i Word (Office 2000)

Når jeg skriver 3 bindestreger og trykker retur, får jeg en vandret streg. Godt nok. Men hvordan pokker slipper jeg af med sådan en streg igen?
25. april 2001 - 17:41 #1
Du sletter hele linien ovenover inkl. linieskiftet i slutningen af linien.
Avatar billede henryvest Nybegynder
25. april 2001 - 17:46 #2
Næ...det virker ikke!
25. april 2001 - 17:53 #3
Underligt - det virker fint hos mig!
25. april 2001 - 18:03 #4
hvis jeg laver følgende

1 fdafdaf
--- (linie)
2 fasdfasdf

så kan jeg slette linien ved at slette hele linie 1

hvis jeg efter at have lavet ovenstående så tilføjer linie 1a

1 fdafdaf
1a ajsdælf
--- (linie)
2 fasdfasdf

så skal jeg slette begge linier for at det lykkedes

Der må være en lettere måde!
Avatar billede 2xa Nybegynder
25. april 2001 - 20:25 #5
du skal såmænd bare trykke back-space/slet en gang :o)
sådan er det iøvrigt med alle \"koder\" i word
25. april 2001 - 21:28 #6
2ax -> ja, hvis du kun har den ene linie, men når du har noget tekst, så er det en anden sag - prøv engang :-))
Avatar billede sorensfar Nybegynder
25. april 2001 - 21:43 #7
Det som sker er at der bliver indsat en rammestreg under den foregående linie. Så du stiller dig i linien over stregen, vælger rammer i din værktøjslinie og her vælger du ingen ramme. (Du kan faktisk se at \"ramme forneden\" er aktiv.)
Avatar billede lsimony Nybegynder
25. april 2001 - 22:05 #8
Den linie der fremkommer efter --- er en ramme.
Du kan fjerne denne ramme ved at placere kursoren lige over linien.
Vælg formater/ramme og skygge...
Inde i denne dialogboks kan du se et eksempel på et afsnit.
Her vil der være en lille streg neden under eksemplet og ud for stregen er der en lille knap.
Tryk på knappen og linien er væk.

Håber det kan hjælpe dig. :-)
25. april 2001 - 22:53 #9
Godt - jeg vidste, at der var en lettere måde - flemming -> tilbage til Excel :-)
Avatar billede msmows Nybegynder
25. april 2001 - 23:08 #10
Vælg \"funktioner\" - \"autokorrektur\" - \"autoformat under skrivning\" fjern fluebenet ved \"rammer\".
Avatar billede henryvest Nybegynder
26. april 2001 - 08:12 #11
Tak til alle der har svaret!
Avatar billede sorensfar Nybegynder
26. april 2001 - 08:27 #12
Sig mig engang - er det lige meget HVAD man svarer for at score. Flemmings løsning virker jo ikke (jo, i enkelte tilfælde, men det er mere held end forstand :-# ).
Den rigtige er forklaringen med rammestregen (som jeg i al beskedenhed kom først med)
Nu skal det lige siges, at du behøver ikke at skamme dig, over at have begået sådan en brøler. Jeg ved at flemmingdahl er MEGET retfærdig og er helt indforstået med, at han slet ikke har fortjent de point *GG* (se bare hans egen kommentar) og for mit vedkommende, har jeg stor tolerance for folk der kvajer sig :-), især når der kan rettes op på det igen *LOL*
Avatar billede msmows Nybegynder
26. april 2001 - 08:34 #13
Øh ja, du har afvist det rigtige svar (det som Microsoft også selv giver). sorensfar er også inde på det rigtige.
Avatar billede Chewie Novice
22. november 2011 - 18:56 #14
Nogler der ved hvordan man gør i 2007 ?
Avatar billede vejmand Juniormester
22. november 2011 - 19:09 #15
t-pusher_com >> Du skal oprette dit eget spørgsmål. Dette spørgsmål er over 10 år gammelt.  :-)
Avatar billede Chewie Novice
22. november 2011 - 19:13 #16
ja - men bliver fundet af google så det vil sikkert hjælpe mange at det stod en løsning til 2007 også (2010 for den sags skyld)
Avatar billede Chewie Novice
22. november 2011 - 19:18 #17
Avatar billede vejmand Juniormester
22. november 2011 - 19:18 #18
Hvis du opretter et spørgsmål, skal jeg gerne hjælpe dig.  :-)