Avatar billede qviim Nybegynder
01. januar 2006 - 20:07 Der er 12 kommentarer

Ikoner på skrivebordet ser underlige ud?

Hvorfor ser mine ikoner på skrivebordet sådan her ud: http://qviim.frac.dk/skod , hvorfor "tilpasser" de sig ikke til baggrunden, og hvordan får jeg dem til det?
Avatar billede screem_brille Novice
01. januar 2006 - 20:09 #1
fordi du skal slå tranperent til for ikonerne (gøres i kontrolpanelet -> system -> advanced -> performance) kan ikke huske hvad det hedder på dansk *S*
Avatar billede boxer Nybegynder
01. januar 2006 - 20:23 #2
Højreklik denne computer - egenskaber - avanceret - ydeevne - visuelle effekter - brugerdefineret - sæt vinge i "Brug skygger til ikoner på skrivebordet"
Avatar billede qviim Nybegynder
01. januar 2006 - 21:06 #3
Ingen af forslagene virker, hva sker der?
Avatar billede screem_brille Novice
01. januar 2006 - 21:09 #4
nu er det jo det samme vi har skrevet ;) (boxer skrev bare hvad det hedder på dansk), men lyder nu underligt det ikke virker
Avatar billede qviim Nybegynder
01. januar 2006 - 21:10 #5
Ja den lurede jeg godtnok ;D Men det virker sgutte, hva pokker kan det være?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. januar 2006 - 21:37 #6
Boxer havde vist også lidt mere med :o)

HVis du ikke bruger XP, kan du prøve dette link:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-tapet-trin.html
Scroll helt ned i bunden og læs det om:
"Pænere ikoner i ældre Windows'er"
Avatar billede qviim Nybegynder
01. januar 2006 - 21:40 #7
Jeg bruger XP Home
Avatar billede vejmand Juniormester
02. januar 2006 - 08:05 #8
Har du husket prik i "Brugerdefineret" som boxer skrev 01/01-2006 20:23:23
Avatar billede vejmand Juniormester
02. januar 2006 - 08:06 #9
Ups, sorry, sku ha været lagt som kommentar.  :-(
Avatar billede qviim Nybegynder
02. januar 2006 - 18:45 #10
Ja det har jeg gjort! Jeg kan fandme ikke forstå det..
02. januar 2006 - 19:35 #11
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
[Tweak UI - This PowerToy gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface, including mouse settings, Explorer settings, taskbar settings, and more.]
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Der er et punkt nederst i menuen som hedder [Repair ICON] ...
Avatar billede qviim Nybegynder
03. januar 2006 - 14:24 #12
dr1:

Det hjalp desværre heller ikke..