Avatar billede anders-j Nybegynder
01. januar 2006 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RAID installation

Hej eksperter..

Jeg har lige ominstalleret min ene maskine med Win2k3, og har 2 raid controllere i ..

Jeg installerede driverne til det ene, og skulle så til at gøre det samme med det andet kort, men den vil simpelthen ik acceptere driverne... og fatter det ik.
Jeg går ind under enhedshåndtering - opdater driver - c:\sandberg\ATA133\ - OK .

Så´n gjorde jeg med det første, uden problemer.
men kort nr.  2 står stadig med et gult skilt foran, og vil ikke lade sig installere.. den siger den ik kan finde de rigtige drivere.

Controller kortene er de samme, og har aldrig haft problemer med det førhen...

Hvad kan jeg gøre for at få driverne til at fungere til det?

Det er et controller kort fra Sandberg (begge)

Anders
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2006 - 19:49 #1
det pga din w2000 cd skal indeholde sp4 samt drivere ,det virker ikke og tilføje driverne med f6 .

du kan de i et af mine sidste spørgsmål hvilket program der skal bruges,jeg har lige lavet en w2000 med sp4 indbygget og raid drivere til et msi bundkort .
Avatar billede screem_brille Novice
01. januar 2006 - 20:04 #2
jetdirect 1. det er windows 2003 server. 2. maskinen er installeret og derfor skal man ikke trykke F6 men blot installere driverne i windows.

til spørger, kører de på samme IRP ? prøvet at skifte PCI slot ?
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2006 - 10:27 #3
ok så kun w2k3 og opfattedede det som alm w2000 og troede det var med sp3
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 10:34 #4
IRP skulle selvfølgelig være IRQ

Jetdirect det går nok ;)
Avatar billede anders-j Nybegynder
02. januar 2006 - 14:21 #5
Jeg har fået luret på problemerne og fået det lavet..

Det viste sig at PCI portene er begyndte at fejle, hvilket jeg fandt ud af, da jeg skiftede rundt på slot´sne, som du foreslog brille.

Det lykkedes at få det til at virke med driver og det hele, efter en del bytten rundt på slots, og jeg har nu bestilt nyt bundkort, da det her er 5-6 år gammelt nu, så det står til en udskiftning :)

Jeg havde dog problemer mht at få diskene vist, efter controller kortene virkede 100% , den gad nemlig slet ik vise dem i denne computer, men kunne godt ses i Diskhåndtering under computer administration.

Men efter en del råben og truen med at smide lortet ud af vinduet, højreklikkede jeg på en af diskene og valgte "change driver letter and paths" og gav den så et drive letter, og så kom de sgu frem, efterhånden som de alle fik nye.

Dette er dog ik noget jeg har været udsat for i XP-PRO el. Win2k .. ved ikke om det er en bug i den version jeg fik el. om det er Win2k3 generelt.

Men, Brille, du foreslog jo det med at skifte slot, så du får point for dette.

tak for hjælpen.

Anders
Avatar billede screem_brille Novice
02. januar 2006 - 14:23 #6
det er heller ikek noget jeg har oplevet på 2003 (tror det hænger lidt sammen med dine porte).
Avatar billede screem_brille Novice
07. januar 2006 - 11:14 #7
?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 17:01 #8
brug for mere hjælp ?