Avatar billede figora Nybegynder
31. december 2005 - 21:39 Der er 8 kommentarer

Grafik fejl i spil

jeg har et Geforce 6800gt asus v9999gt (tror jeg det hedder). det der sker når jeg går ind i visse spil (The Movies og The Matrix Path of Neo) visser den nogle firkanter med forskellige farver, hvis jeg trykker alt+tab, og går ind i det igen er det væk intil et stykke tid efter. men kan ikke capture screen, da de der er væk, på billedet. hvad kan problemet være og hvordan løses det??
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2006 - 06:38 #1
prøv først at sikre dig, at driveren kører optimalt.
Hent nyeste driver www.nvida.com
genstart i fejlsikret (f8 under boot)
afinstaller driveren under tilføj fjer...
slet evt kortet i enhedshåndteringen

genstart normalt og installer den driver du ønsker at bruge
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2006 - 13:44 #2
Hvis de ikke er at se på screenshot, kan det tyde på at din skærm kører med en opdateringshastighed der er en smule for høj.
Prøv at sætte den ned.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
01. januar 2006 - 14:00 #3
kan det være fordi at i options i spillet har sat på direct3d og dit grafikkort normalt står på opengl? for det har jeg prøvet hvor den så skal lukke programmet ned igen og så starte det for at køre på den rigtige
Avatar billede figora Nybegynder
01. januar 2006 - 17:18 #4
C-holst har den nyeste fra Nvidia.

John_Stigers kan det også ske hvis den kører for langsom?

mads-3 kan de forklare hvordan man evt. laver det om? da der ikke er de helt store valg mugligheder i spillene?
Avatar billede figora Nybegynder
01. januar 2006 - 20:01 #5
kan der være mit grafikkort der er defekt? da der kan ske at hele skræmen bliver tværet ud og musemakøren bliver indtakt, og igen kan man ikke se det på et screenshot.
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2006 - 11:16 #6
ville stadigvæk prøve mit forslag.

for at finde ud af, om der er tale om defekt, kan du jo låne et andet kort eller prøve dit kort i en anden maskine
Avatar billede figora Nybegynder
03. januar 2006 - 20:17 #7
jeg har prøvet dit forslag. virker stadig ikk.
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:41 #8
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten