Avatar billede kren1000 Nybegynder
30. december 2005 - 16:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

asp til php igen igen

Så er jeg her igen og denne gang skal jeg have hentet informationer fra databasen så man kan ændre sin profil.

Det går fint med enkelte informationer, men så snart der er flere valgmuligheder i en select form, knækker filmen. Har nogen en løsning til hvordan det kan laves nemmest med php?

Sætning 2 virker fint, det er sætning 3 det kniber med(asp kode), jeg har forsøgt at sætte value sådan her:
---------------------------------------------------------------
<td valign="middle" height="22">
<select name="nationalitet" size="1" value="<?php echo $raekke[nationalitet]; ?>">
<option value="Dansk">Dansk</option>
<option value="Ikke dansk">Ikke dansk</option>
</select></td>
---------------------------------------------------------------

Men det virker ikke, der er fejl i koden så.

Sætning 2
----------------------------------------------------------------
<tr height="22">
<td height="22">Hvis ja, oplys hvilket</td>
<td valign="middle" height="22">
<input type="text" name="handicap2" size="24" value="<?php echo $raekke[civilstand]; ?>"></td></tr><tr height="22">

Sætning 3
---------------------------------------------------------------
<td height="22">B&oslash;rn (hjemmeboende)</td>
<td valign="middle" height="22">
<select name="kids" size="1">
<option value="Nej" <% if rs("partner_kids") = "Nej" then response.write(" selected ") %>>Nej</option>
<option value="Ja" <% if rs("partner_kids") = "Ja" then response.write(" selected ") %>>Ja</option>
</select></td></tr>
---------------------------------------------------------------
Jeg håber det er forståeligt forklaret;)
Avatar billede there-is-only-xul Nybegynder
30. december 2005 - 16:12 #1
Jeg forstå ikke helt dit spørgsmål, men her er f.eks. hvordan du kan løse sætning 3:

<?php

define("NL","\n"); // for at få pæne newlines

echo '<select name="kids" size="1">'.NL;
echo '<option value="Nej" ';
  echo ($raekke['partner_kids'] == "Nej") ? 'selected' : '';
echo '>Nej</option>.NL';
echo '<option value="Ja" ';
  echo ($raekke['partner_kids'] == "Ja") ? 'selected' : '';
echo '>Ja</option>'.NL;
echo '</select>'.NL;

?>

Forresten er det foo['bar'] og IKKE foo[bar] !!!
Og det anbefales at lave mest muligt i 100% php, og undgå <?php ?> , + det ser meget pænere ud.
Avatar billede kren1000 Nybegynder
30. december 2005 - 16:19 #2
ja ok, det vil jeg lige prøve at bruge.
Avatar billede kren1000 Nybegynder
30. december 2005 - 16:28 #3
Ja ok, det virker søreme som det skal, jeg takker! Skrive lige et svar så du kan få points, da det var løsningen på mit problem.
Avatar billede there-is-only-xul Nybegynder
30. december 2005 - 16:44 #4
okay :) Der var ikke problemer med de 2 andre ?
Avatar billede kren1000 Nybegynder
30. december 2005 - 16:47 #5
Nej, det var bare for at forklare/vise problemet:)
Avatar billede kren1000 Nybegynder
30. december 2005 - 16:47 #6
men der kommer sikkert flere problemer snart:) så stay tuned!, hehe