Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 16:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Acer ATI Grafikkort driver fejl.

Goddag eksperter...

Jeg idag i meget tid prøvet på at få Fifa 2006 til at køre optimalt på min Acer 4104( http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149749 )

Problemet var den at menuen i spillet hakkede utrolig meget, og hver gang jeg prøvede at starte et spil fik jeg en fejl og blev smidt ud i windows igen.

Efter lidt research kom jeg frem til at det var grafikkort driverne der krævede en opdatering.

Jeg prøvede først at bruge Omega drivers til mit grafikkort. Første startup efter installationen kørte spillet som det skulle, jeg troede problemet var løst der.

Da jeg prøvede at reboote min computer endnu en gang var det som om at windows gendannede de gamle drivers og jeg havde igen samme fejl.

Jeg ringede ind til acer support of fik at vide at windows smed driverne ud fordi de ikke var acer-signeret, jeg skulle bruge deres drivers fra Acers hjemme side.

jeg gik ind på:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_4100.html

Og hentede ATI VGA Driver 6.14.10.6490 som jeg fik at vide i telefonen, men da jeg prøvede at installere driverne fik jeg smidt følgende fejl i hovedet:
"Installationsprogrammet kunne ikke finde komponenter, der kan være installeret i hardware- eller softwarekonfigurationen. Kontroller venligst, at du har den nødvendige hardware eller software."

Acers support medarbejder kunne heller ikke se hvor fejlen lå og anbefalede at jeg geninstallerede windows.

Dette har jeg gjort nu, sidder på en frisk kopi af acers standard windows xp sp2, men får stadig samme fejl når jeg prøver at installere.

Jeg har prøvet alt efterhånden, Omega drivers, ATI Drivers og Acers drivers som jeg ikke får lov til at installere på en acer notebook?

Jeg er helt blank, ligesom acer medarbejderen- nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 16:42 #1
"Jeg har prøvet alt efterhånden, Omega drivers, ATI Drivers og Acers drivers som jeg ikke får lov til at installere på en acer notebook? "

Du kan IKKE bruge dem fra ATI som jeg skrecv tidligere. Tror du har nogle driver rester liggende.
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 16:45 #2
Det var FØR jeg formaterede jeg prøvede dem, men de virkede ikke... har ingen driverrester liggenede nu nej... det er en blank version af windows med kun det som acer recovery cder har smidt på, dvs også standarddriverne...

Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke få lov til at installere de drivers som acer har lavet til denne bærbar.
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 16:55 #3
Du SKAL huske chipset drivers eller vil grafikdelen ikke virke
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 16:59 #4
Dem har jeg også installeret, det var det første jeg gjorde
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 17:03 #5
og alle updates fra MS?
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 17:05 #6
Jep alt opdateret. Kan det være en fejl i hardwaren?
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 17:07 #7
Må indrømme jeg er blank efterhånden
Avatar billede psycop Nybegynder
29. december 2005 - 17:35 #8
Jeg giver op, sender den tilbage efter nytår... håber de kan fixe det.
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 17:39 #9
kommenterer lige her hvis de løser det