Avatar billede benjatke Nybegynder
29. december 2005 - 13:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvad bruger man en speaker transformer til?

hvad bruger man en speaker transformer til og hvor dan virker den?
jeg sad og kiggede i et musik blad og fandt ud af jeg jeg havde en liggende der hjemme!
problemmet er bare at jeg ved ikke ´hvordan man bruger sådan en!
kan i hjælpe mig?
Avatar billede benjatke Nybegynder
31. december 2005 - 10:04 #1
er der igen der ved det?
Avatar billede bulbous Nybegynder
02. januar 2006 - 10:04 #2
Hvad med at forklare lidt mere? Evt. et link til et billede?
Avatar billede benjatke Nybegynder
02. januar 2006 - 10:43 #3
Avatar billede bulbous Nybegynder
02. januar 2006 - 11:01 #4
Nu er jeg langt fra expert på området, men det ser ud til at være en transformator til en højtaler til et 100V anlæg (deraf navnet speaker transformer).

Et 100V anlæg bliver ofte brugt til steder, hvor man skal sende signal til en masse højtalere, der er fordelt over et stort område. F.eks. et hotel's lobby, eller en idrætshal, eller en stor mødesal.

Fordelen ved 100V er, at der er meget lidt lydstyrketab, men hvad man så mister er hifi kvaliteten. 100V er faktiskt mono.
Avatar billede bulbous Nybegynder
02. januar 2006 - 11:01 #5
her er et svar, hvis du accepterer min forklaring :-)
Avatar billede benjatke Nybegynder
02. januar 2006 - 11:13 #6
jeg har fået den fra en kirke men tak for hjælpen du for dine point:D
Avatar billede bulbous Nybegynder
02. januar 2006 - 11:16 #7
Tak for point.

Hvis du har fået det fra en kirke, er det GARANTERET fra en 100V højtaler. De bliver meget typiskt andvendt i kirker.

:-)

Ellers må du have et godt nytår.
Avatar billede benjatke Nybegynder
02. januar 2006 - 11:20 #8
i lige måde:D
Avatar billede huset Praktikant
04. januar 2006 - 19:31 #9
http://exp.dk/spm/676869#rid6009938

Forklaring søges benjatke?