Avatar billede boris Mester
29. december 2005 - 12:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med D-link DI-624?

ER der andre, som har oplevet samme problem? Og måske kender årsagen? Eller endnu bedre løsningen?
I meget lang tid (måske et år) har jeg oplevet det samme problem.
Pludselig dør internetforbindelsen. Jeg får timeout på request, bliver vippet af messenger og kan ikke sende/modtage mails.
Jeg kan til gengæld sagtens opnå forbindelse med routeren,som er D-Link DI-624, og den fortæller mig, at jeg har en IP-adresse på min ADSL-forbindelse.
Efter ca. 1 - 2 minutter virker det hele igen af sig selv.
Jeg tror ikke det er min PC, eftersom den hele tiden har forbindelse til routeren.
ADSL-modemet har været skiftet.
Telefonlinien er blevet tjekket.
Og nu er jeg endda koblet om på en ny IP på centralen, efter at TDC konstaterede, at jeg sad et ret belastet sted.
Men problemet er ikke løst, og det sker op til mange gange i døgnet.
Kan det være routeren,som ellers virker fortræffeligt, eller er der andre muligheder?
Avatar billede gaaser Nybegynder
29. december 2005 - 14:20 #1
Hej
Jeg har selv en tilsvarende router, som kører fejlfrit.
På D-Link`s hjemmeside findes flg. beskrivelse. Prøv dette evt en firmware opdatering.Vær opmærksom på D-Link giver 5 års garanti på produktet!
http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVWALgaU93ygJVYKOhST9vhLPG3yV3oU4t+g6ltbNlwaaRp7jwsEjrqzCdE/oQBDdrk

MVH

Gaaser
Avatar billede raevdal Nybegynder
29. december 2005 - 23:21 #2
Hej Boris

Hvordan er det; Har du fast IP hos hos din ISP eller får du IP adressen som DHCP?
Avatar billede boris Mester
30. december 2005 - 01:20 #3
(Jeg er lige kommet hjem gennem snedanmark)
Til Gaaser: Jeg vil godt overveje opdatering, men jeg bruger ikke XP og jeg taber aldrig forbindelsen hen til routeren;men til internettet.
Til Raevdal:  Jeg har fast IP, som tildeles som DHCP af  TDC.
Jeg har fået en anden fast IP for et par dage siden i et forsøg på at løse problemet,men det har ikke hjulpet.
Avatar billede raevdal Nybegynder
30. december 2005 - 19:56 #4
Hej Boris

- godt du kom sikkert gennem snemasserne :-)

Når man får tildelt en IP adresse med DHCP så har den en lease time - nogle gange længe eks. 8 dage og i andre tilfælde kort tid. Når lease tiden er udløbet forhandler router og modem igen adresser. I dit tilfælde med en fast IP adresse - altså en reserveret adresse - så er det ikke nødvendigt med denne forhandling med jævne melmemrum. Du kan evt. forsøge at sætte din router op som var det fast adresse og ikke DHCP. Jeg har selv været i en lignende situation i forbindelse med noget IP telefoni - og der er det ikke smart at der er huller i transmissionen. Efter en længere snak med ISP så ændrede de forbindelsen så den ikke blev tildelt med DHCP - men var en ganske alm. fast IP
Avatar billede boris Mester
30. december 2005 - 21:13 #5
Mange tak. Det er noget jeg vil satse på, når jeg får fat i TDC. Det lyder rimeligt. Enten at få ændret lejetiden eller få en helt fast IP.