Avatar billede stig3 Mester
29. december 2005 - 11:58 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Køb af DVD optager

Hejsa

Jeg går og tænker på at udskifte min Video med en DVD optager.

Derfor har jeg på edbpriser fundet den her:
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=139566
(Den ser ud til at være den billigste, men jeg kan ikke se den mangler noget i forhold til de andre)

Er der noget den mangler, som man kan få brug for ?
Kan man afspille avi og mpg filer på sådan en fætter eller skal man bruge et program til at konvertere til et DVD format og i givet fald hvilket format ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. december 2005 - 12:26 #1
den ser ganske fin ud, Men een jeg virkelig synes er fed er den dansk udviklede optager fra KISS:
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=150325 - jeg har kun hørt godt om den, og så er den vildt lækker!
Avatar billede allanfo Praktikant
29. december 2005 - 12:31 #2
Jeg har den KISS-dvd-afspiller, som egr_sli taler om, og jeg kan ikke rigtig anbefale den. Den har godt nok en masse funktioner, men fjernbetjeningen er uoverskuelig, uret er ikke nøjagtigt, netværksfunktionen er vanskelig at få til at virke (virker stadig ikke hos mig), og man er nødt til at opdatere softwaren, for at undgå at den crasher.

Og så har den kun 80 Gb harddisk.

Til gengæld har den mulighed for at afspille DivX-film. Det fungerer nogenlunde, men ikke altid helt perfekt.
Avatar billede stig3 Mester
29. december 2005 - 12:34 #3
Hvad er der bedre ved den ?
Er det mærket eller har den nogle funktioner der mangler på den anden ?

Umiddelbart har den jo en mindre harddisk på 80 GB mod 120 GB i den anden.

Og så har jeg en meget dårlig erfaring med Kiss. Det er godt nok meeeget længe siden, men da CD rom brændere begyndte at komme på markedet købte jeg en Kiss brænder som var katastrofal dårlig. Den brændte kun succesfuldt 50% af gangene og softwaren, der fulgte med virkede ikke sammen med brænderen.

Softwaren genkendte ikke den brænder jeg havde købt!

Deres support fik jeg først fat i efter at have ringet 4 dage i træk og siddet i kø i en time.

Det blev en lidt længere historie om Kiss, men som du nok kan høre ligger der "lidt" gammel antisympati mod firmaet :-)

Men som sagt. Det kan jo være blevet bedre....
Avatar billede stig3 Mester
29. december 2005 - 12:39 #4
Aaah, ok den kan afspille flere formater:

Video Standarder:  DivX (ver.4), DivX (ver.3.11), MPEG-4, DivX (ver.5), MPEG-1, MPEG-2, XviD

Der er jo egentlig meget lækkert så man ikke skal konvertere....
Avatar billede stig3 Mester
29. december 2005 - 12:42 #5
Kiss
Type:  DVD-spiller

Betyder det at man ikke kan brænde ud på DVD ?
Det ødelægger jo lidt ideen med sådan en fætter.....
Avatar billede sardinen Nybegynder
29. december 2005 - 12:56 #6
Prøv at kigge på www.recordere.dk. De er nørder allesammen derinde, på den fede måde. De ved alt om dvd-recordere, der er bl.a. anmeldelser omkring de nyeste maskiner. Et fedt forum og et rigtigt godt sted for førstegangskøbere af DVD-recordere, både med og uden harddisk.
Avatar billede perplet Nybegynder
29. december 2005 - 13:05 #7
Hejsa

Jeg står i samme situation og har besluttet mig til en Sony HX-710. Havde oprindeligt overvejet en Kiss, men det er også mit indtryk (også via recordere.dk), at den kan en masse på papiret, men den virker ikke i realiteten.

Sony eller Pioneer skullle være de bedste, og det skulle vist være lidt en smagssag. Men jeg har altså valgt Sony, da den får flest anbefalinger og roser med på vejen.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2005 - 13:09 #8
Jeg har en Philips 725 og er meget tilfreds.

Den er så lidt dyrere end den du har kig på, men lillebror 720 koster ca. det samme.
Avatar billede stig3 Mester
29. december 2005 - 13:49 #9
Son yog Pioneer er de sikre valg, men de kan ikke afspille mpg og divx så vidt jeg kan se. I hvert fald ikke de billige modeller

Der er jo også lite on:
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=141703

Den kan afspille MPEG-1 og 2, men jeg kan ikke se om den kan afspille DivX film. Nogen der kan se det ?

De samme med denne Philips som arne foreslog:
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=156425
(eller næsten foreslog, vil gerne kunne afspille mpeg og divx)
Avatar billede mjallo Nybegynder
29. december 2005 - 14:48 #10
Sony 710 er et røverkøb hvis du kan finde en der stadig er til salg.
Avatar billede lonepeter Novice
29. december 2005 - 19:35 #11
Nu har jeg haft den tvivlsomme fornøjelse af at have haft en del forskellige optagere...

Nu har jeg en Philips DVDR3300H, udover at den af og til mister "tidsfornemmelsen" lidt og viser et forkert klokkeslæt i displayet, og selv retter det senere, så virker den bare som den skal!

Den har 80 GB harddisk og det rækker til omkring 20 timer i god kvalitet. Maskinen, kan også optage på dvd´er i multiformat, hvilket betyder at du både kan bruge + og - medier til at optage på, det er jo ganske smart. Det skal også nævnes at maskinen er meget støjsvag i forhold til de andre jeg har haft.

Til skræk og advarsel skal også nævnes Philips DVDR-610 som simpelthen er noget af det værste bras jeg længe har oplevet, har haft flere eksemplare der var defekte...
Avatar billede stig3 Mester
29. december 2005 - 20:14 #12
ok, den er jo også i den rigtige prisklasse (2500-3000):
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=156425

Det med uret - kan det betyde at den ikke optager når man sætter den til det på et givent tidspunkt eller ?

Med hensyn til de 80Gb eller 20 timer. Det må da være nok til temporere programmer. Man kan jo bare brænde ud på DVD, hvis det er noget man vil gemme. Det gør man vel alligevel....
Avatar billede lonepeter Novice
29. december 2005 - 22:23 #13
Med hensyn til uret så har jeg også tænkt på om det kan påvirke en optagelse, men jeg har ikke oplevet det, selvom jeg da har lavet en del optagelser med den...

Det smarte er at man selv kan software opdatere den, man henter en fil fra philips hjemmeside og brænder den ned på en cd og så smider man den i maskinen og så er softwaren opdateret i den. Man kunne jo forestille sig at fejlen med uret ville blive rettet af denne vej...

Hvad angår harddiskens størrelse så er den rigelig stor til vores brug. Man kan optage i forskellige kvaliteter, i bedste kvalitet mener jeg at der kan ligge 16 timer på den og i ringeste kvalitet kan der vist ligge omkring 100 timer på den. Men reelt skal du nok regne med omkring 20 timer, så lægger man ikke umidlbart mærke til at det ikke er en live udsendelse man sidder og ser.

En anden funktion som de andre maskiner med harddisk sikkert også kan er muligheden for at pause et live program, det bruger vi faktisk meget, og det er også smart at man kan begynde at se noget maskinen har optaget allerede inden den er færdig med at optage det. Man kan også se noget allerede optaget mens den optager noget helt andet...
Avatar billede lonepeter Novice
29. december 2005 - 22:27 #14
Iøvrigt... - Hvis du bor i nærheden af en Bilka, så kan du købe den der til omkring 2.899,- og hvis du så ikke er tilfreds med den kan man jo altid returnere den inden for 14 dage...
Avatar billede stig3 Mester
30. december 2005 - 00:01 #15
Vi må se hvad det bliver til. Jeg skal lige forbi januar regningerne så jeg har et overblik over hvor meget jeg kan/vil spendere.

Men jeg tror vi er kommet hele vejen igennem. Det bliver nok en Philips, men måske med lidt større harddisk, hvis pengene er til det.

Tak for hjælpen alle sammen. Læg lige et svar så jeg kan fordele points.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
30. december 2005 - 00:21 #16
allanfo, det er da sjovt du siger det om KISS, jeg kender den nemmelig ikke, men alle jeg har mødt siger den er vildt god, men nu har jeg fået en anden synsvinkel ;D
Avatar billede lonepeter Novice
30. december 2005 - 07:12 #17
Held og lykke med det... :-)
Avatar billede lonepeter Novice
02. januar 2006 - 19:36 #18
Så lige at elgiganten har 3300H på tilbud i denne uge til 2495,- og de har vist 30 dages returret så vidt jeg husker...