Avatar billede coinz Nybegynder
29. december 2005 - 02:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ny grafikkorts driver gør winamp og mediaplayer ustabil

Hejsa.

Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at poste spørgsmålet, men here goes anyway:

Jeg installerede igår en ny driver til mit grafik kort (ATI Mobility Radeon 9700) og troede egentlig at alt var i den skønneste prden. Det var dog lige indtil jeg åbnede en film fil i winamp (og mediaplayer for den sags skyld) Det ser ud som om billedet vises i halv hastighed hvorefter hele computeren fryser og skal genstartes.

Vil bare høre om der er nogen der har prøvet noget der minder om det, og i så fald hvad kan der gøres ved det? Filerne ligger på en ekstern HDD, kan det være årsagen og i så fald hvorfor sker det så først nu?

Håber i kan hjælpe mig

-Coinz-
Avatar billede gratis Nybegynder
29. december 2005 - 05:10 #1
det tyder på det er den nye driver du har installeret der gir' problemet, der er i windows xp en mulighed for at gå tilbage til den gamle driver, det gør du her:

|Højreklik Denne Komputer|Administrer|Enhedsorientering|Skærmkort| fold ud og dobbeltklik på kortet---> fanebladet Driver--->Annuller opdatering

du ka også prøve at kopiere de pågældende filer over på din interne harddisk for at se om det gør en forskel...
Avatar billede ullum Praktikant
29. december 2005 - 06:32 #2
bare lige: du har selvfølgelig fjernet den gamle driver og genstartet før den nye blev hældt i?
Avatar billede coinz Nybegynder
29. december 2005 - 14:25 #3
ullum-> Naturligvis

-coinz-
Avatar billede ullum Praktikant
29. december 2005 - 14:30 #4
det var også "bare lige".
Du skriver at filerne ligger på en ekstern hd, hvad med at trække en over og se om det ændre noget
Avatar billede coinz Nybegynder
29. december 2005 - 14:55 #5
Jeg har prøvet at fjerne driveren helt og geninstaleret den, men det hjælper ikke det mindste. Den afspiller et sekund af filmen og fryser...

Prøvede så at flytte filen over på et af de faste drev og det hjælper heller ikke. Problemet er stadig det samme. Nogen forslag for jeg er helt blank

-coinz-
Avatar billede gratis Nybegynder
29. december 2005 - 15:01 #6
da problemet er opstået efter du har installeret den nye driver, ku en mulighed være at bruge systemgendannelse.
Avatar billede coinz Nybegynder
29. december 2005 - 15:04 #7
det virker lidt drastisk at geninstallere hele systemet bare fordi jeg ikke kan se film. Tænker om der kunne være en mindre voldsom fremgangsmåde

-coinz-
Avatar billede ullum Praktikant
29. december 2005 - 15:09 #8
jeg syntes ikke at systemgendannelse er voldsom, det er jo netop til denne slags tilfælde
Avatar billede gratis Nybegynder
29. december 2005 - 15:23 #9
systemgendannelse er ikke at geninstallere systemet, men at rulle det tilbage hvor det fungerede:

Du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod.Du finder systemgendannelse her | Start | Alle Programmer | Tilbehør | Systemværktøj | Systemgendannelse | din pc blir genstartet og gendannet til det valgte tidspunkt.Du kan fortryde gendannelsen skulle det være.
Avatar billede gratis Nybegynder
29. december 2005 - 15:27 #10
har du ting liggende på skrivebordret eller i Mine Dokumenter/undermapper, du vil gemme så flyt dem inden du bruger systemgendannelse.
Avatar billede coinz Nybegynder
29. december 2005 - 15:35 #11
okay...

Jeg prøver det lige... Det er sgu en mystisk satan den her...

-coinz-
Avatar billede gratis Nybegynder
29. december 2005 - 15:41 #12
ok, håber det går godt :)
Avatar billede coinz Nybegynder
29. december 2005 - 15:50 #13
That did it! Nu kan jeg se film igen, men så har jeg jo bare et andet problem. Grunden til at jeg installerede den nye driver var jo for at optimere min grafik i diverse spil Det er jo desværre væk nu...

Men man gir noget og man tar noget. sådan må det være...

Hvis i vil ha point så post lige et svar...

-coinz-
Avatar billede gratis Nybegynder
29. december 2005 - 15:59 #14
der kommer nok en opdateret driver på et tidspunkt du ka bruge, jeg samler ikke på point, så gi dem/del dem med ullum hvis du synes.Godt Nytår *<|:0)
Avatar billede coinz Nybegynder
29. december 2005 - 16:01 #15
gratis-> okay... suit yourself;) Godt nytår til dig osse

-coinz-
Avatar billede ullum Praktikant
29. december 2005 - 16:02 #16
del dem med dig selv godt nytår
Avatar billede coinz Nybegynder
29. december 2005 - 16:07 #17
hmm... i er sgu nogle sjove fisk. Tak for hjælpen ihvertfald;)

Godt nytår drenge;)

-coinz-
Avatar billede gratis Nybegynder
29. december 2005 - 16:10 #18
du er velkommem :)
Avatar billede ullum Praktikant
30. december 2005 - 07:06 #19
:-)