Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2005 - 22:49 Der er 60 kommentarer og
1 løsning

Til div. karma uddelere!

GUD hvor er det karmasystem råddent!

Man kan jo for helvede ikke bruge det til en rygende fis!
Se denne bl.a.:

"Tja, jeg ved ikk hvad du mente med henvende sig til brugere, da jeg svarede på deres kritik, men at give brugeren dårlig karma, fordi du ikke kan lide artiklen, mener jeg ikke er den rette brug af karma, da jeg mener den er til SPM afdelingen."

Brugeren her mener det sikkert ok, men eftersom han ikke linker til den artikel hvor jeg skulle have givet dårlig karma til en artikel (det kan man ikke! - man kan VURDERE en artikel!!!) Jeg har ALDRIG givet dårlig karma på grundlag af en artikel!
Hvis man gør det, er hele ideen i at kunne vurdere en artikel jo gået fløjten... ikk?

P.s. sidste artikel jeg vurderede var en bufferzone lavede - den var sikkert ment ok - den var bare for stor - igen, det er MIN mening - og det får jeg sikkert også dårlig karma for nu...

Åbner man munden her på eksperten, får man lynhurtigt skrabt en masse dårlig karma sammen!!!

Enten er her kun 2 - 4 stykker foruden mig der tør sige noget, eller også er brugerne af eksperten blevet BANGE for dårlig karma - og hvorfor?
Karma forhindrer jo ikke en i at stille spørgsmål eller svare - er man Pro medlem forringes ens muligheder ikke ved dårlig karma - så HVAD HELVEDE er folk herinde så bange for?

Så længe karma er velformuleret, enten med et lille link eller et brugernavn, er det brugbart.
En tom karma uden en begrundelse + link kan ikke bruges, da man jo så ikke ved hvorfor man får den - gælder BÅDE dårlig og god!

Tænk lidt over dette, næste gang i vil give karma.
For i bund og grund er en dårlig eller god karma et ønske om enten at forbedre sig, eller at tilkendegive at man kan lide det man laver. Og fortæller man ikke den pågældende bruger HVORFOR og HVOR man ikke kan lide/KAN lide ens opførsel - ja så kan man umuligt ændre noget.

Ja det var så lige det for idag :)
Avatar billede screem_brille Novice
28. december 2005 - 22:54 #1
john_stigers regner ikke med du mener jeg er en af dem der er bange for dårlig karma eller at åbne munden *GG*
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2005 - 22:55 #2
du er blandt de 2 - 4 stykker ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2005 - 23:02 #3
john> tag dig ikke de idioter, vi der har været med i så mange år ved bedre.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2005 - 23:13 #4
js> at du gider..

/theSurfer
Avatar billede screem_brille Novice
28. december 2005 - 23:15 #5
john har jo ret, der er for mange der ikke tør noget og dem (os) der gør bliver jo overfaldet af børnene i vores karma *G*
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2005 - 23:18 #6
Ja man fatter det ikke ...
Men de skal ikke vinde ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
28. december 2005 - 23:22 #7
screem_brille må tælle for mindst 2 ;o)

Jeg forstår ikke rigtigt den karmatildeling? Det ser ud som om den der har skrevet den tror at du har givet dårlig karma til en person hvis artikel har fået dårlig kritik af dig? Eller også har du givet en artikel, skrevet af en du ikke kan lide, dårlig kritik?

Du må kigge de artikler igennem du har givet dårlig kritik. Tjek om der ligger en falsk karma fra dig hos den der har skrevet artiklen.

Iøvrigt mener jeg ikke vi er BANGE for dårlig karma. Men det er da røvirriterende at få.
Det er kun folk som screem_brille der nærmest samler på dårlig karma.
Men hvad - man siger jo også at modstand gør stærk ;o)
Avatar billede screem_brille Novice
28. december 2005 - 23:25 #8
hehe anonym, jkeg er absolut ikke bange for modstand (og slet ikek fra nosseløse knægte der ikek tør underskrive pga frygten for hævn karma, hvor det så end komemr fra, men sådan er det vel når man er på svampe og bliver paranoide *G*) (ps kan sagtens tage screenshots af mine afgivne karme, så de folk kunen se jeg har underskrivet alle mine, men sjovt nok vil de ikke det *G*)
Avatar billede hcma Novice
28. december 2005 - 23:50 #9
fatter heller ikke hvorfor mange ikke er "mandfolk" nok til at undskrive karma (god som dårlig). Hvis der er afgivet karma p.g.a. en enkelt artikel eller tråd, bør man i det mindste henvise til den, så man får mulighed for at reflektere over den (har jeg gjort noget galt, forkert eller rigtigt)
Alt begrundet og underskrevet karma må vel i princippet være "god" karma, da det kan hjælpe mig i den rigtige retning ;o)
så jeg er i bund og grund fuldstændig enig med john (men det er vi vel alle som deltager i denne tråd) ;o)
Avatar billede hcma Novice
28. december 2005 - 23:51 #10
undskrive = underskrive  (aarrrggghh)
Avatar billede boxer Nybegynder
28. december 2005 - 23:59 #11
Skal vi allesammen ikke lige sige tak for sidst givne karma? Vi har alle fået den :o)

Egentlig er jeg ligeglad - den person der har givet den har sikkert fået noget ud af at give den. Derved har jeg været med til at gøre han liv bedre - hurra for det :o)

Karmadiskussionen kan blive lang. Jeg vil nøjes med at sige at det er okay at karma kan afgives anonym.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. december 2005 - 09:43 #12
john, gør som jeg ignorer karma, der er alligevel ingen der bruger det til noget!
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 11:29 #13
Herlige nytårs grin kan forefindes i min karma. Har opgivet at lave nytårsløjer i år. Tager en en kopi af min karma og sender rundt til vores gæster :D
Avatar billede trausser Nybegynder
29. december 2005 - 14:04 #14
"Brugeren her mener det sikkert ok, men eftersom han ikke linker til den artikel hvor jeg skulle have givet dårlig karma til en artikel (det kan man ikke! - man kan VURDERE en artikel!!!)".

Der står ikke noget om, at du har givet en artikel karma.
Der står at du har givet en bruger dårlig karma pga. en artikel.
Læs igen: " ...men at give brugeren dårlig karma, fordi du ikke kan lide artiklen... "

"Enten er her kun 2 - 4 stykker foruden mig der tør sige noget, eller også er brugerne af eksperten blevet BANGE for dårlig karma - og hvorfor?"

Det kunne også være at resten af brugerne ikke var så nærtagende at de farer i blækhuset hver gang de ikke bliver aet med hårene.
En anden mulighed kunne være at de har accepteret at karma er kommet for at blive i sin nuværende form - som det er blevet bekendtgjort utallige gange.

At man lynhurtigt får skrabet en masse dårlig karma til sig, hvis man åbner munden, er ikke helt korrekt. Det afhænger meget af, hvad der kommer ud af den åbne mund.

Godt nytår til alle
Avatar billede trausser Nybegynder
29. december 2005 - 14:06 #15
PS: Brugere som sidder og opdaterer deres karma, for at den skal stå øverst, er nogle 5-årige piger i blomstret tøj.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2005 - 14:19 #16
trausser> Om brugere opdaterer deres karma for at den skal stå øøverst har ikke en skid med sagen at gøre!

Du skriver: "Der står ikke noget om, at du har givet en artikel karma.
Der står at du har givet en bruger dårlig karma pga. en artikel.
Læs igen: " ...men at give brugeren dårlig karma, fordi du ikke kan lide artiklen... ""
JEG SKREV: "Jeg har ALDRIG givet dårlig karma på grundlag af en artikel!
Hvis man gør det, er hele ideen i at kunne vurdere en artikel jo gået fløjten... ikk?"

Gider du lige at læse...

Og nej, man kan bede en bruger om noget nok så pænt, den dårlige karma skal sgu nok komme - uanset hvordan man siger det!
Avatar billede boxer Nybegynder
29. december 2005 - 14:40 #17
"Og nej, man kan bede en bruger om noget nok så pænt, den dårlige karma skal sgu nok komme - uanset hvordan man siger det!"

Det er denne tråd jo bevis på. De fleste deltagere har fået dårlig karma pgs den.
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 14:55 #18
Fuck den karma og hvad der følger med for at sige det ligeud.

Folk kan skrive hvad de ønsker. Har ikke tænkt mig at rette mig så meget som en dadel efter hvad der skrives.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2005 - 15:01 #19
Så er det problem løst: http://frip.dk/hotpop/karma.jpg
Avatar billede hcma Novice
29. december 2005 - 15:16 #20
:o)
Avatar billede hcma Novice
29. december 2005 - 15:16 #21
bortset fra at spørgerens karma ikke er fjernet ;o)
Avatar billede screem_brille Novice
29. december 2005 - 15:39 #22
hvilken herlig ting denne karma er, kan sq more mig gevaldigt over det *G* enting jeg har odaget, de folk der giver mig karma kender mig ikke, for gjorde de det ville de have fundet ud af at denne vedvarende dårlige karma netop ikke for mig til at ændre opførsel (tværtimod) så det er bare at hælde benzin på bålet, man kna jo så bare håbe på de kommer for tæt og brænder sig *GG*)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2005 - 15:47 #23
Kommentar: john_stigers

CRAP!

Vil jo ikke se karma....

Well... MAJOR BUG!
Avatar billede boxer Nybegynder
29. december 2005 - 15:56 #24
Tjek lige traussers karma. Han har ene gode karmaer og alligevel er hans karmaprocent kun 85??
Der er altså fejl i karmaprocenten!

Gad vide om man kan anmelde den dårlige karma vi alle har fået? Den må helt klart høre under misbrug.
Avatar billede trausser Nybegynder
29. december 2005 - 16:00 #25
Ja den ene dårlige karma jeg havde, blev sjovt nok fjernet for lidt siden ;)
Avatar billede screem_brille Novice
29. december 2005 - 16:16 #26
anonym, det med at nogle kun ha god karma og alligevel ikke 100% skyldes at der på et tidspunkt skete en fejl sålæedes at alt karma forsvandt men ikke ens samlede % indikation
Avatar billede roenving Novice
29. december 2005 - 16:29 #27
>>screem

-- forsvandt er nok et forkert ord, men det er sandt, at karma tildelt før en vis dato ikke bliver vist, men stadig tæller med i procent-opgørelsen !-)
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 16:40 #28
trausser>

Sjovt nok har du en del støtter MOD min profil, samt at du i 90% af alle dine indlæg kommenterer min fremgangsmåde og ikke kommer her for det E er til hvis man gennemgår dine relative korte tid på E.

Just wondering og beklager SPAM js
Avatar billede trausser Nybegynder
29. december 2005 - 17:01 #29
"Sjovt nok har du en del støtter MOD min profil"
Støttekarmaerne kom efter den svinske karma du gav mig, som du så opdaterede et par gange og nu har fjernet igen.

"samt at du i 90% af alle dine indlæg kommenterer min fremgangsmåde"
Vil du ikke dokumentere dette? Ellers stop dine løgne.

Sorry for spam.
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 17:06 #30
http://eksperten.dk/spm/673028
http://eksperten.dk/spm/631176
http://eksperten.dk/spm/601707

JA, jeg smed en karma på dig, hvilken IKKE var svinsk. Har taget alle de dårlige ned jeg tidligere har givet folk og giver ikke karma i det nye år. Hverken god eller dårlig. Dog underskriver jeg karma trausser.

Sidste indlæg i denne retning, og tilbage til topic.
Avatar billede trausser Nybegynder
29. december 2005 - 17:15 #31
Huset >> Hvorfor bliver du fornærmet over denne tråd http://eksperten.dk/spm/631176 ?
Er det fordi du skulle aflevere nogle af pointene, at du får tårer i øjnene :)
Avatar billede boxer Nybegynder
29. december 2005 - 17:46 #32
Kommentar: screem_brille
+
Kommentar: roenving

Det ved jeg godt. Men traussers profil er efter den tid. Derfor kan der ikke være nogle "skjulte" karma.
Ergo har jeg ret i at der er fejl i karma procenten. Også min:
http://exp.dk/spm/673871
Avatar billede trausser Nybegynder
29. december 2005 - 19:31 #33
Er det ikke noget med at den samlede karmaprocent tælles sammen én gang om dagen i løbet af natten?
Min ene dårlige karma er fjernet i løbet af i dag.
Avatar billede boxer Nybegynder
29. december 2005 - 19:38 #34
Du kan se din samlede karmaprocent stige eller falde med det samme der er afgivet karma til dig.
Avatar billede trausser Nybegynder
29. december 2005 - 19:39 #35
Nu blev den dårlige også oprettet igen - denne gang uden underskrift :)
Avatar billede trausser Nybegynder
29. december 2005 - 19:55 #36
"""Sjovt nok har du en del støtter MOD min profil" Støttekarmaerne kom efter den svinske karma du gav mig, som du så opdaterede et par gange og nu har fjernet igen." Hvad er "støttekarma"????? Og der stod vist ikke "huset" i de karmatildelinger.... john_stigers"

Jo der stod "huset" i den karma som jeg fik i forbindelse med denne tråd http://exp.dk/spm/673028. Der stod også "huset i karmatildelingen de 2-3 gange den blev opdateret og han bl.a. fantaserede om at jeg var norbert. Derefter blev karmaen fjernet og umiddelbart efter dukker der en anonym karma op.

Og når du nu sidder og tildeler karma på en anden brugers vegne, falder dit første indlæg da pladask til jorden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2005 - 20:03 #37
trausser> "Og når du nu sidder og tildeler karma på en anden brugers vegne, falder dit første indlæg da pladask til jorden."

hvad sker der dog???
er du ved at blive paranoid trausser??? ;)

Du har fået 2 karmatildelinger - en af boxer og en af mig. Middelvurdering da jeg sådan set ikke "kender" dig, og fordi du kan argumentere for dig selv :) (men man behøves heldigvis ikke at være enig i det hele... :))

Til alle generelt>
Jep - jeg har nu tænkt mig at bruge karmaen til det fulde og (mis)bruge den i en grad der ikke er set før.
Jeg vil nu give karma til folk der fortjener den til fulde - god som dårlig.

Men!
MIN karmavurdering vil IKKE være anonym!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2005 - 20:04 #38
Du har fået 2 karmatildelinger - skal lige rettes til Du har fået 2 karmatildelinger med navn
Avatar billede boxer Nybegynder
29. december 2005 - 20:18 #39
Roenving->
Nu er jeg ked af at komme med beskyldninger :o)
Men jeg kan se at din sidste dårlige karma er forsvundet. Jeg kan huske hvilken tråd der var grund til denne karma. Jeg kan også huske at den virkede helt hen i vejret. Jeg kommenterede det også i omtalte tråd.
Jeg ved du er coadmin og har værktøjet til at fjerne karmatildelinger.
Derfor er jeg nødt til at spørge hvordan den er forsvundet?

Ikke at jeg tjekker din karma - alene. Jeg tjekker alle der deltager i denne tråd. Alle pånær 3 deltagere i denne tråd har nemlig modtaget en blank karma. De er uddelt indenfor en kort periode.
Avatar billede trausser Nybegynder
29. december 2005 - 20:29 #40
"er du ved at blive paranoid trausser??? ;)"

Den forstår jeg ikke helt. Er du sikker på, at du ved hvad paranoid betyder?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2005 - 20:38 #41
Jep - men din kommentar Kommentar: trausser
29/12-2005 19:55:48 viser jo at du tror at det er huset der giver karma i andre brugeres navn, ikk?
Avatar billede huset Praktikant
29. december 2005 - 20:54 #42
LOL endelig en anmeldelse mere

http://eksperten.dk/spm/673028

Han giver ikke verden et godt indtryk af www.eksperten.dk

--
Anbefaling: Advarsel;

Boxer

Tror vi alle kender roenving for godt til at tro han kunne finde på at rense hans egen karma.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2005 - 23:49 #43
john>

Jeg tror at det varer lidt inden du indhenter mig med hensyn til karma tildelinger.

Jeg har uddelt over 440 sidst jeg checkede.

:-)

Med hensyn til den tekst som bliver læst lidt forskelligt, så får nogle folk altså
formuleret sig lidt mystisk og nogle gange hænger tekst og karakter ikke sammen.

For et par eksempler:

http://www.eksperten.dk/artikler/872 se mikze's karakter og kommentar

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?sort=&order=DESC&start=20&option=karma&navn=arne_v
se teksten 3/9 2005 22:54

Så forvent ikke altid at der er en logisk mening.

Og glædelig jul og godt nytår !
Avatar billede boxer Nybegynder
30. december 2005 - 00:03 #44
arne_v:

Jeg kan faktisk godt huske det spørgsmål som sandsynligvis er grunden til den karma:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?sort=&order=DESC&start=20&option=karma&navn=arne_v
se teksten 3/9 2005 22:54
Desværre kan jeg ikke huske det gældende spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2005 - 00:29 #45
jeg kan også godt huske det

men for alle dem som ikke kender det spørgsmål så er det jo totalt
uforståeligt

selv dem som kender spørgsmålet undrer sig jo nok over hvorfor det blev
skrevet ind i en karma tildeling

jeg gør ihvertfald
Avatar billede roenving Novice
31. december 2005 - 13:54 #46
>>boxer

-- ja, jeg kan se, at den er forsvundet siden jeg sidst kiggede på min karma-side (hvilket har været om eftermiddagen i torsdags, da jeg oftest kigger forbi karma-siden på vej til pointoversigten !-)

-- men jeg har ikke selv hverken anmeldt den eller gjort noget ved den ellers (andet end at spørge forundret til den i den anden tråd !-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2006 - 21:47 #47
BÅÅÅÅÅT!
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 22:03 #48
Ja og så lukker kan bare spørgsmålet og tager selv point uden at fortælle hvad løsningen var!!!
Det er lige sådan noget der kan give dårlig karma *gg*
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2006 - 22:08 #49
LOL
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 22:09 #50
ja lad os give noget dårlig karma *GG*
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2006 - 10:24 #51
hæhæ ;)½
Avatar billede trausser Nybegynder
07. januar 2006 - 14:22 #52
20:38:59 >> Nej det gør det da ikke :) Det hedder indbildning det der John.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2006 - 17:30 #53
Ok - så beklager jeg :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. januar 2006 - 14:04 #54
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=john_stigers&option=karma - sidste nye :D

Jeg tuder ikke fjols, jeg morer mig!
Avatar billede boxer Nybegynder
12. januar 2006 - 14:37 #55
Ellers må du sige til hvis du har behov for en skulder til at græde ud ved ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. januar 2006 - 15:57 #56
;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2006 - 20:22 #57
"Beskylder andre for ikke at underskrive karma, men har lidt svært ved selv at leve op til det krav."
Ja DET har jeg godt nok meget svært ved!
Har sørme glemt det 3 gange ud af 48 tildelinger...

http://frip.dk/hotpop/karma1.JPG
http://frip.dk/hotpop/karma2.JPG
http://frip.dk/hotpop/karma3.JPG
http://frip.dk/hotpop/karma4.JPG
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2006 - 20:05 #58
Min mening om dig er at du er: Paranoid, æreskrænkende, bagtalende, ubehagelig, injurist, debatør, provokatør, falsk, truende, forskruet, belastende, irriterende, snyder, lusket, bedragerisk, falsk, ensporet, snæversynet, egoist, umoralsk. 12/6 2006 18:12

Lidt for meget politi over john_stigers 12/6 2006 09:09

Mystisk som de dårlige karmaer kun kommer i stimer... LOL
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juni 2006 - 20:28 #59
Hej John.

Det under mig at du overhovedet gider skænke Karma en tanke.
Men jeg er helt enig i at Karma systemet er ubrugeligt, så længe man kan give anonym karma.

J;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2006 - 20:43 #60
james> lige nu gør jeg det af ren irritation - kig sidste kommentarer i http://www.eksperten.dk/spm/708419

Vedr. om den er anonym eller ej - karmaen kan ikke bruges pt. til en disse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2006 - 19:33 #61
Så blev den opdateret "Min mening om dig er at du er: Utrolig falsk og truende og egoistisk og smålig. 13/6 2006 17:36 "

Men desværre er min karma stadigvæk på 69 - det er alt for højt.... :D