Avatar billede dille8520 Nybegynder
28. december 2005 - 18:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lydkort virker ikk efter formatering

hej. Jeg har lige formateret min com og kan ikk få mit lydkort til at virke nu :S har ledt efter nogle drivere på nettet men kan ikk finde de rigtige.. er der nogen der kan smide et link til mig så jeg kan få min lyd igen; Mit lydkort er :
C-Media AC97 Audio Device Driver
Avatar billede huset Praktikant
28. december 2005 - 18:57 #1
Det skal findes på producentens hjemmeside som har lavet bundkortet. Ofte kan du finde det på CD'en som er med til dit bundkort
Avatar billede huset Praktikant
28. december 2005 - 18:57 #2
Avatar billede dille8520 Nybegynder
28. december 2005 - 19:01 #3
Jeg har været forbi google men kan ikk finde en driver som jeg kan installere; :S
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2005 - 19:12 #4
Værsågod=http://www.opendrivers.com/driver/211125/C-Media-9738-9739-AC97-Codec-UDA.html
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. december 2005 - 19:13 #5
Som huset ganske rigtigt siger er driveren på bundkort skiven. Alternativt kan producentens website bruges med , som oftest, en nyere drivere. Hvis du angiver navnet på bundkortet er der mange flinke mennesker her der kan linke direkte.
Avatar billede oniel Nybegynder
28. december 2005 - 19:14 #6
Eller fra C-Media direkte:

http://www.cmedia.com.tw/product/product_pci.htm

Det må da kunne bruges!!
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. december 2005 - 19:24 #7
God dreng oniel :) Så fik jeg ret. lol
Avatar billede oniel Nybegynder
29. december 2005 - 14:36 #8
hottadpole > C-Media er ikke leverandør af bundkort, men underleverandør af en chip.
Nogle bundkort-producenter har tilrettet driveren til lydchippen så deres bundkort skal genkendes først for at man kan få lov til at installere driveren - derfor kan det være en fordel at hente driveren direkte fra C-Media. Deres driver virker hver gang - uden hensyn til hvilket bundkort chippen sidder på.
Og så behøver man heller ikke kende bundkortets navn!
16. januar 2006 - 12:19 #9
(Hvad endte denne tråd med?)