Avatar billede perplet Nybegynder
28. december 2005 - 10:06 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm - hvilken skal jeg vælge?

Hey folkens

Jeg står og skal købe mig en fladskærm og har læst alverdens indlæg for at finde ud af de optimale specs. Det er dog ikke helt nemt, da der er en masse forskellige opfattelser. Derfor vil jeg hellere vide, hvilken skærm jeg skal vælge (ved godt, at der også her er forskellige meninger).

Kravene er som følger:
* 2000-3000 kr.
* Bruges mest til internettet, lidt video og lidt spil
* 17 eller 19 timmer

Håber, I kan hjælpe.
28. december 2005 - 10:36 #1
Undskyld - jeg ka' ikk' la' være:
Du ka' først hjælpe dig selv ved at pænt følge op på dine spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=perplet&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - pt 28 åbne/uafsluttede.

En del eksperter her på Eksperten.dk undertrykker (kommentar/besvare ikke) personer med for mange 'hænger' spørgsmål - som her...

Vejledning -> http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Derefter ska' jeg/vi nok komme med tips... har flere i 'ærmet' ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2005 - 10:36 #2
Dit 4. krav burde være at der er pixelgaranti på :)
Avatar billede japping Nybegynder
28. december 2005 - 10:39 #3
Tak for det råd dr1, den vejledning vil jeg lige følge. Jeg vil heller ikke hjælpe folk der ikke afslutter åbne spørgsmål.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2005 - 10:40 #4
28. december 2005 - 10:54 #5
Tak <john_stigers>/<japping> - det plejer ellers at være en varm katoffel at nævne den slags "spam" - You Know...

Nu får vi se/læse om <perplet> vender tilbage...
Avatar billede perplet Nybegynder
28. december 2005 - 11:14 #6
Er ved at lukke de spm - tak for påmindelsen.
Avatar billede perplet Nybegynder
28. december 2005 - 11:22 #7
Så er de lukkede...nogle der vil svare på spm nu - skal nok være bedre til at lukke fremover.
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. december 2005 - 11:32 #8
Avatar billede perplet Nybegynder
28. december 2005 - 21:49 #9
Nå, men nu er de tidlige åbne spm så lukkede. Venter blot på svar :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2005 - 22:25 #10
http://www.eksperten.dk/spm/612698 - ikke helt :)

Vil gå efter 17" - så kan du få mere for pengene.

Mit bud:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137932
3 års onsite garanti og FULD pixelgaranti i hele garantiperioden.
Avatar billede perplet Nybegynder
30. december 2005 - 09:16 #11
lukker
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. december 2005 - 09:21 #12
Veg ikke hvorfor; men det kommer ikke som en overraskelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2005 - 11:51 #13
Hvad sker der her?

Vil perplet risikere ikke at få hjælp længere i nye spørgsmål?
Avatar billede perplet Nybegynder
30. december 2005 - 18:57 #14
John stigers, hvad mener du? Jeg har lukket spm fordi jeg har truffet mit valg og købt en skærm :-) Og nu har jeg jo lært, at man skal sørge for at lukke sine spm.

Egentlig ville jeg gerne have givet point til en, men her var der et problem: Der var ingen svar kun "kommentarer". Desuden var der kun et indlæg som rent faktisk var svar på mit spørgsmål, men dette svar var ikke superbrugbart...sorry John. Derfor valgte jeg blot at lukke spm uden at give point til nogen.

Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har givet pointene til mig selv. Det tror jeg faktisk jeg har, men der var ikke andre muligheder for at lukke spørgsmålet end at gøre det. Hvis det er et problem, vil jeg gerne vide det (hvilket det vel ikke bør være da pointregnskabet er neutralt -60+60=0). Desuden vil jeg gerne vide, hvordan jeg kan lukke et spm, hvis der ikke er nogle, der har givet "svar".

Jeg håber, at det stadig vil være muligt at få besvaret spm her på eksperten.dk - har i flere år fundet siden meget brugbar med jævne mellemrum.

Godt nytår til alle.

Pletten

NB: Har i øvrigt valgt en Samsung SyncMaster 930 BF. Årsag: Jeg har hørt at det skulle være en superskærm og vil hellere give 500-1000 kr. mere og så få noget jeg er sikker på, der virker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2005 - 19:24 #15
Du kan sige til dig selv at du skal markere i svar for at afgive svar - hvorfor kan du så ikke bede ANDRE om et svar?

Og så beder du om HJÆLP - det får du. HVAD er problemet?

P.s. du giver 500 kr. mere for en skærm hvor der ikke er pixelgaranti på...
ja ja... Håber ikke du får en pixelfejl om 2 mdr. for det er der ikke garanti på.

Havde du valgt en philips ville du får den byttet uanset antal og typen af pixelfejl.
Avatar billede perplet Nybegynder
30. december 2005 - 19:48 #16
Du kan sige til dig selv at du skal markere i svar for at afgive svar - hvorfor kan du så ikke bede ANDRE om et svar? KUNNE JEG OGSÅ - MEN SYNES IKKE AT DET ENE SVAR DER VAR, VAR TILSTRÆKKELIGT BRUGBART TIL AT DET SKULLE HAVE 60 P. RESTEN AF INDLÆGGENDE VAR I ØVRIGT IKKE HJÆLP TIL MIT SPM MEN KUN KRITIK AF MIG. JOHN, GIVER DIG DOG GERNE DE 60 P HVIS JEG IKKE HAR OVERHOLDT DE USKREVNE REGLER

Og så beder du om HJÆLP - det får du. HVAD er problemet? DER ER IKKE NOGET PROBLEM. ELLER ER DER??????

P.s. du giver 500 kr. mere for en skærm hvor der ikke er pixelgaranti på...
ja ja... Håber ikke du får en pixelfejl om 2 mdr. for det er der ikke garanti på. HÅBER JEG HELLER IKKE AT JEG FÅR :-)

JEG VIL ALTSÅ GERNE GØRE OPMÆRKSOM PÅ, AT JEG IKKE HAR OPRETTET DET HER SPØRGSMÅL ELLER ANDRE SPØRGSMÅL FOR AT GENERE NOGEN. JEG HAR LUKKET ALLE MINE ÅBNE SPM SÅ SNART JEG FIK BESKED HERPÅ. HVIS DER ER ANDET JEG KAN GØRE BEDRE, SÅ LAD MIG VIDE DET.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2005 - 20:49 #17
Hvis et indlæg ikke er brugbart er det nok en ide at gøre opmærksom på det, ikk?

Og du skriver:
"Jeg står og skal købe mig en fladskærm og har læst alverdens indlæg for at finde ud af de optimale specs. Det er dog ikke helt nemt, da der er en masse forskellige opfattelser. Derfor vil jeg hellere vide, hvilken skærm jeg skal vælge (ved godt, at der også her er forskellige meninger)."

Du vil vide hvilken skærm du skal vælge - her var der overhængende fare for at der ville blive nævnt 17 forskellige mærker fra lige så mange brugere!

Dit spørgsmål - som det er udformet - går i al sin enkelthed ud på at du spørger om forslag til at vælge den korrekte skærm. Her kunne du så også have fået 17 forslag, der hver især ikke ville have været forkert, da det jo er forslag. Disse forslag kunne du så kigge på og selv vælge ud fra specs/pris.
Men!
Ingen af de 17 forslag ville have været forkerte, da de alle jo er forslag - ligesom mit. Ja, jeg glemte at markere i svar - men det plejer spørger at gøre opmærksom på....
Avatar billede perplet Nybegynder
30. december 2005 - 21:53 #18
Stigers => Fair point...har oprettet et emne (point til JS). Svar venligst på det og du får de 60 point.

Og så kan der vist ikke koges mere suppe på den høne.

Godt nytår!
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2005 - 21:55 #19
Avatar billede perplet Nybegynder
31. december 2005 - 11:55 #20
Hej John

Her er det: http://www.eksperten.dk/spm/675801

Godt nytår!