Avatar billede kastum Nybegynder
28. december 2005 - 10:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad menes der med Trucker Musik?

Hey folkens...

Står og skal finde noget musik til en "Trucker-fest"

Hvad for noget musik bliver kaldt for trucker musik?

Kan i nævne nogle kunstnere der laver sådan noget?

med Trucker menes der sådan noget som lastbil drivers er kendt for at høre..
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
28. december 2005 - 10:13 #1
Det kan også kaldes for Country & Western, det ligger i den gangre det meste af det.
Sådan oget som Mor er den bedste i verden og min kone forstår ikke at jeg eeelsker min truck.
Avatar billede kastum Nybegynder
28. december 2005 - 10:18 #2
hehe... Kan du nævne nogle kunstnere som laver noget rigtig truck?
Avatar billede sardinen Nybegynder
28. december 2005 - 10:40 #3
Kris kristoffersen... er den eneste, jeg lige kan komme i tanke om :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
28. december 2005 - 11:08 #4
http://www.cdon.com/main.phtml?nav=9179&nav_genre=12455&navroot=903&display_type=1&page=shop&showlist=1605700&tduid=da5f2b3683a404e9862d3ab5b1a65cba
Oppe i toppen vælger du Avanceret søgning. Vælg musik og vælg genren Country.

Husk Johnny Cash :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
28. december 2005 - 11:09 #5
Dolly Parton :o)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
28. december 2005 - 11:11 #6
Mr. President en Wannabee fra Dk. han var in da jeg kørte lastbil syd/øst på, fulgtes med ham på en tur, for meget US trukker i ham, pralede med at han havde set filmen om Rubberduck +20 gange.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
28. december 2005 - 11:12 #7
J.C. Andersen ung knægt Norsk/amerikaner 20 år og synger som en garvet, men ham skal vi nok høre fra om 1 års tid
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. december 2005 - 11:12 #8
Det bli'r ikke mere truck end Dave Dudley. Han har lavet masser af numre der handler om trucere og deslige. Og husk for alt i verden C. W. McCall's "Convoy" tema. Good stuff!

Lavede selv en trucker compilation til en fest engang, og her er lidt af de numre jeg fik smidt på...

C.W. McCall - Convoy
AC-DC - Highway To Hell
Johny Cash - Ghost Riders In The Sky
The Blues Brothers - Rawhide
Dave Dudley - Two Six Packs Away
Tubby Gold - Have You Ever Been Told
Dolly Parton - Apple Jack
Horny Hank & His Honky Handyman Men - Stand By Your Man
Patsy Cline - Blue Moon Of Kentucky
Dave Dudley - A Trucker's Prayer
Lynard Skynard - Sweet Home Alabama
Dave Dudley - Diesel smoke
The Blasters - Dark Night
Dave Dudley - Asphalt Cowboy
Willie Nelson - On the Road Again
Avatar billede sardinen Nybegynder
28. december 2005 - 11:17 #9
Ohh ... I like your list, spotgun :-)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
28. december 2005 - 12:30 #10
Spotgun, god liste
Det spænder lige fra den ene musikgengre til den anden. Men passer AC/DC ind her? ikke at jeg ikke kan lide den musik, jeg har vist alle deres CD´er
Avatar billede sardinen Nybegynder
28. december 2005 - 12:34 #11
Du kan jo altid pille den ud, hvis du ikke synes, stilen passer :-) Men country spænder over mange stilarter og ikke kun western.
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. december 2005 - 12:40 #12
Jeg tænkte også mere på titlen... "Highway to Hell". Det kan vel godt relateres til noget truck-agtigt. Anyways, postede bare listen så du kunne få lidt inspiration til din egen compilation.
Avatar billede kastum Nybegynder
28. december 2005 - 17:36 #13
Det ser sku godt ud drenge... Spotgun.. tror du har svaret på mit spørgsmål.. point til dig..