Avatar billede pakken Nybegynder
27. december 2005 - 22:33 Der er 6 kommentarer

Ektern monitor i premiere 1.5

Hej!

Jeg bruger premiere 1.5 til at redigere med. Jeg køber mig snart en 22" skærm, som jeg gerne vil have til at køre selve programmet. Ved siden af, kan jeg sætte en skærm til(det er klart). Jeg ville gerne, med denne lille separate skærm, kunne isolere min monitor i programmet, så jeg kan se det jeg redigere på den. Sådan at jeg ikke behøver se det på min primære skærm, som en del af programmet, oppe i hjørnet.

Jeg er klar over, at jeg kan dele min skærm op, så jeg kan dragge nogen af mine toolbars over på den. Men dermed får jeg også effects-control og preview'eren med derover, hvilken jeg gerne ville have på min primære skærm, da dette jo er en del af redigeringsarbejdet.

Er der nogen der har gode forslag, så ville jeg være glad :)
Avatar billede c-holst Novice
28. december 2005 - 06:46 #1
Det du vil, er, at have noget på den ene skærm og noget andet på den anden skærm.
det er som udgangspunkt ikke noget problem, hvis du har et nogenlunde moderne kort fra fx ati eller nvidea eller matrox
De originale drivere kan sikkert selv klare det ellers er der et program som hedder ultramon
http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Så køb du endelig en skærm og sæt den til.

hvilket gfx har du
Avatar billede mjallo Nybegynder
28. december 2005 - 15:02 #2
www.davk.dk har der tit været snakket om hvordan det gøres.
prøv at søge lidt i deres forum.
Avatar billede pakken Nybegynder
29. december 2005 - 00:26 #3
Well, der er jo klart jeg kan dele skærmen, som jeg også skriver. Men det jeg ikke ved hvordan man gør er, at isolere monitoren i premiere, så det ikke er hele monitor-toolbaren(effects-control/viewer) der kommer med over på den anden skærm. Men at skærmen ved siden af kun kører det færdigredigerede film.

Men for lige at svare på dit spørgsmål, som jeg ikke mener kan betyde noget for selve problemet, så har jeg nVidia 7800GT.
Avatar billede ove.c Nybegynder
29. december 2005 - 21:18 #4
Som mjallo skriver der har været en flittig snak om 2 skærme - jeg her været en af deltagerne - prøv at kigge på nedenstående link jeg tror at det giver svar på de fleste af dine spørgsmål

http://www.davk.dk/modules.php?op=modload&name=XForum&file=search

Har du yderligere spørgsmål kom bare tilbage - jeg bruger selv 2 PC skærme + en TV skærm
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2006 - 08:37 #5
prøv at kigge her:
Højreklik på skærmen, vælg egenskaber, vælg indstillinger, vælg avanceret, vælg fanebladet geforce...., prøv at se hvad det kan give at pille ved "full screen settings"
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 22:40 #6
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten