Avatar billede rastaman Nybegynder
27. december 2005 - 12:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Formindske størrelse for flere filer

Hejsa

Jeg bruger et program som hedder Pierresoft Adesign.

Mit primære problem er at når jeg har tgaet en masse billeder med digitalkameraet som vil jeg gerne formindske størrelsen på billederne inden jeg uploader til mit websted.

Det kan man kun gøre et billede af gangen med Adesign så det tager vildt lang tid.

Findes der et program hvor man kan markere samtlige filer/billeder og "sige" formindsk til 50% (f.eks.) og så tager dem alle fra en ende af. Kvaliteten skal selvfølgelig være OK

Rastaman
Avatar billede hcma Novice
27. december 2005 - 12:34 #1
IrfanView:  http://www.irfanview.com/  kan klare det hele i et hug
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2005 - 12:35 #2
http://www.eksperten.dk/artikler/180

Det skulle IrfanView kunne klare.
Avatar billede hcma Novice
27. december 2005 - 12:35 #3
vejmand >>  takker (kunne ikke finde artiklen før nu) ;o)
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2005 - 12:36 #4
Sorry hcma_catbody, glemte at opdatere.
rastaman, se venligst bort fra mit svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2005 - 12:37 #5
c",)
Avatar billede rastaman Nybegynder
27. december 2005 - 12:39 #6
Det ser jo ud til at være et vidunderligt program. Især da det også ser ud til at det kan "rename" alle mine billeder i et hug.

Et enkelt tvivlsspørgsmål. Hvordan bliver kvaliten når dette program resizer. F.eks. når man resizer et billede med Photo editor bliver det vildt dårligt mens Adesign som jeg bruger bliver det rigtig godt ?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2005 - 12:42 #7
Det kan jeg desværre ikke svare på, da jeg ikke har prøvet.

Du kan jo prøve med et enkelt billede først, for at se resultatet.
Avatar billede hcma Novice
27. december 2005 - 12:44 #8
du bestemmer selv graden af resize, så du er nødt til at prøve dig frem.

vejmand >>  rastaman skal da ikke se bort fra dit svar, som er et glimrende supplement.

Rastaman >>  hvis du bliver tilfreds med programmet, bedes du dele pointene mellem mig og vejmand  ;o)
Avatar billede rastaman Nybegynder
27. december 2005 - 12:44 #9
Jeg takker
Avatar billede hcma Novice
27. december 2005 - 12:45 #10
prøv med et billede og se hvordan det ser ud.
Avatar billede rastaman Nybegynder
27. december 2005 - 12:45 #11
sorry jeg nåede at tildele point inden du skrev
Avatar billede vejmand Juniormester
27. december 2005 - 12:46 #12
Det er helt okay, hovedsagen er du fik det til at funke.  c",)
Avatar billede hcma Novice
27. december 2005 - 12:47 #13
ang. rename:  det kan windows da også gøre i et hug:
http://www.hcma.dk/tips71to80.htm#no80
Avatar billede hcma Novice
27. december 2005 - 12:49 #14
vejmand >>  vi deler:  http://exp.dk/spm/674939
Avatar billede rastaman Nybegynder
27. december 2005 - 12:50 #15
smart, det vidste jeg slet ikke at Windows kunne
Avatar billede hcma Novice
27. december 2005 - 12:56 #16
;o)  man lærer noget nyt hver dag