Avatar billede michaelpedersen Nybegynder
25. december 2005 - 17:03 Der er 10 kommentarer

Kan ikke geninstallere XP-Pro på Pc

hej !

Jeg har problemer med at geninstallere XP-pro på min PC, efter jeg havde problemer med at den gentagene gange gik i sort og genstartede igen og igen.
Jeg boother fra min XP- cd, siger ok til at starte fra cd-drev, derefter kommer følgende meddelse "Mangler NTLDR" og derefter står om jeg vil genstarte, det eneste jeg kan er at genstarte, men det samme gentager sig. Kan det vær fejl på min Harddisk?? Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Mvh
Kent
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 17:11 #1
Prøv at køre en gang "killdisk" http://www.killdisk.com, sletter alle data og nulstiller harddisken
Avatar billede pcn Nybegynder
25. december 2005 - 17:14 #2
NTLDR filen er ikke god at mangle så kører systemet IKKE mere
læg den ind fra en backup i boot drive i roden.
Jeg har selvfølgeligt selv prøvet at mangle den derfor..........
pcn
Avatar billede boxer Nybegynder
25. december 2005 - 17:19 #3
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 17:31 #4
Måske har jeg spist for mange æbleskiver, men jeg læser spørgsmålet som at spørger skal til at installere XP og så mamgler han da vist ikke NTLDR
Avatar billede michaelpedersen Nybegynder
25. december 2005 - 17:47 #5
Hej! Tak for de gode råd, jeg har to partitioner på min HD, hvor den ene er
mit D-drev og hvor alle mine dokumenter/data ligger. Sletter jeg ikke alle disse data ved at bruge "killdisk"
Avatar billede michaelpedersen Nybegynder
25. december 2005 - 17:57 #6
hvordan gør jeg det med at ligge NTLDR ind fra ebn backup i boot
drive i roden ????
Avatar billede brynil Nybegynder
25. december 2005 - 19:06 #7
Æbleskiver eller ej; som helge c skriver, så får du kun meddelelsen om en manglende NTLDR hvis du forsøger at boote på en eksisterende installation, som altså mangler NTLDR.

Det lyder mest som om du ikke får startet/bootet fra CD'en.

Mht opiering af filen, så kig fx. på dette tidligere spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/648171
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2005 - 19:18 #8
" Sletter jeg ikke alle disse data ved at bruge "killdisk"" Jo så duer den ikke, men du kunne jo også stikke systemet en ny NTLDR  http://www.helgec.dk/ntldr.html
Avatar billede brynil Nybegynder
25. december 2005 - 19:22 #9
Jeg kommer også til at tænke på, om du anvender trådløst tastatur. Hvis du ikke i bios'en har sat  dit system op til at genkende USB-keyboard fra bios, så registrerer den ikke dit tastetryk under opstarten (DOS).

Har du ikke den mulighed i din bios, så prøv med et kablet tastatur.
Avatar billede brynil Nybegynder
25. december 2005 - 19:28 #10
Jeg tror egentlig der tænkes på USB-tastaturer af enhver art. Hvis USB ikke aktiveres før inde i styresystemet, så registreres tastetryk ikke i DOS - altså under opstarten. Det kan i min bios ændres så tastetryk registreres under opstarten.

Med kablet må der så menes PS2.

Håber det er mere korrekt.