Avatar billede makalay Nybegynder
25. december 2005 - 15:39 Der er 6 kommentarer

Fejl ved DVD-ROM drev!

Hej,

jeg sidder ved en pc, som efter sigende skulle have et DVD drev.

XP home edition vælger selv at installerer følgende driver:

samsung DVD-ROM SD-616Q

Men da det ikke er min computer aner jeg ikke hvilket drev der rent faktisk sidder i computeren.

Problemet består i, at drevet ikke vil læse dvd-skiver?

Er det en driverfejl, eller er det en hadware fejl? Drevet har tidligere virket. Men efter en fulendt formatering virker det ikke længere!

Håber i kan hjælpe!

lasse Juhl
makalay.dk
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. december 2005 - 19:09 #1
Da dit drev iflg. http://www.ciao.co.uk/Samsung_SD_616Q__5399919 er et almindeligt cdrom drev er det jo ikke så underligt at det ikke vil læse dvdskiver. Hvis maskinen er solgt som værende med et dvd drev skal du til at skælde ud om et par dage.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2005 - 00:43 #2
hottadpole - Det er faktisk et DVD drev, i følge dit eget link.

makalay - Prøv at slette den i enhedshåndtering, og genstart.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
26. december 2005 - 09:54 #3
Ups. Det var vist resterne af en julefrokost der gjorde sig gældende.
Avatar billede makalay Nybegynder
26. december 2005 - 12:50 #4
Jeg har prøvet at slette driveren!

Kan det hjælpe at installerer XP professionel istedet for home edition?
Avatar billede off-line Nybegynder
26. december 2005 - 17:42 #5
Nej professional er ikke bedre på det punkt.
Du kan prøve, med din CD i drevet, at gå i "kør" og skrive "sfc /scannow" og
tryk enter. Så undersøger windows sine filer. Men den giver intet svar, man må
bare se om det hjælper.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2006 - 02:31 #6
Hvordan gik det?