Avatar billede mulemule Nybegynder
22. december 2005 - 17:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor tit bliver der søgt på noget.

Er der nogen steder hvor man kan slå op hvor tit der bliver søgt på forskellige ord. Eller en metode hvor ved man kan danne sig et indtryk af det ? . Det kan være for google, men det kunne også være for en mindre udbredt søgemaskine.

Hvormange gange om dagen bliver der f.eks. søgt på ordnet : Korea ?
Avatar billede cade.dk Nybegynder
22. december 2005 - 18:08 #1
http://www.gejl.net/artikler/04/03/danske_soegeord.php
Måske det kunne hjælpe lidt? brugte bare google.dk > top10 søgeord. prøv evt. på engelsk eller andet sprog.. der har af og til været artikler på eb.dk, newz.dk med top ti søge ord osv..

Søg og find = google :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. december 2005 - 20:26 #2
Avatar billede mulemule Nybegynder
23. december 2005 - 09:36 #3
Spm går ikke på det med top 10 eller top 1000. Det handler om at finde ud af hvor meget der søges på et søgeord der f.eks. er nummer 70.000 ?

Erik - Jeg kan ikke få dit link til at virke.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. december 2005 - 10:08 #4
mulemule.... Det virker her.... Det er lige hvad du har brug for, men det har måske lige været nede da du trykkede....
Avatar billede mulemule Nybegynder
24. december 2005 - 16:26 #5
Interesant . Men det er så hvormeget der er blevet søgt på yahoo eller hvad ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. december 2005 - 23:42 #6
Jeg er faktisk ikke klar over om det er msn, yahoo eller begge....
Det er et værktøj som msn.com stiller til rådighed for at få gode ideer til søgeord som man kan benytte til annoncering i deres søgemaskine.....
Men jeg tror faktisk kun det er msn, for ellers syntes jeg tallene virker meget lavt.
Avatar billede mulemule Nybegynder
25. december 2005 - 01:07 #7
Jeg tror du mener yahoo ?

Jeg tolker nedenstående tekst somom værktøjet kun dækker yahoo.

Hvis det kun dækker yahoo, må det vel være rimeligt at gange med ca 7, for at få det totale tal.

For help with keywords, check your server logs to see what search terms have worked for your site. Also, try search terms to see what works on your competitors' sites. Additionally, Yahoo! Search Marketing Solutions (formerly Overture) has a free tool that ranks keyword popularity. Conveniently, it also lists alternate terms. It's at: http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion. (Microsoft Submit It! has a similar tool worth checking out.)
Avatar billede mulemule Nybegynder
25. december 2005 - 01:10 #8
Det tilsvarende værktøj for msn findet her:

http://www.microsoft.com/smallbusiness/online/search-engine-optimization/submit-it/detail.mspx

Men man skal abonere på det for at benytte det.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. december 2005 - 02:10 #9
Avatar billede mulemule Nybegynder
25. december 2005 - 14:05 #10
Jeg tror bare jeg skriver og spørger dem, fra hvilken (hvilke) søge maskiner deres resultat kommer fra.

Ved du ca hvordan det forholder sig med markedsandele (rettere bruger andele), for

google
yahoo
msn
altavista
andre ?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. december 2005 - 14:14 #11
The 7 largest search engines on the web are
1. Google 55.2%
2. Yahoo 21.7%
3. MSN Search 9.6%
4. AOL Search 3.8%
5. Terra Lycos 2.6%
6. Altavista 2.2%
7. Askjeeves 1.5%
kilde: http://www.onestat.com/html/aboutus_pressbox21.html