Avatar billede funkyloonie Nybegynder
22. december 2005 - 15:49 Der er 9 kommentarer

Indstillinger på webserver

Hej :-)

Jeg har to IIS webserverer som afvikler asp .net. Det reagerer lidt anderledes på nogle små ting. Er der en mulighed for at jeg kan se asp .net indstillinger eller lign. så jeg kan se evt. forskelle. Kode og config filerne er ens.
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. december 2005 - 17:18 #1
er det samme IIS'er ... og hvilke?
og .... hvad er det for forskelle?
mvh
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
22. december 2005 - 17:32 #2
Version 5.1 og version 6.0.

Forskellen er at ændre jeg <form>s action i javascript og poster siden til samme side dog med en query påsat virker viewstaten ikke det ene sted. jeg har en formular hvor data ikke huskes det sted.

Den anden forskel er at Request.RawUrl og Request.Url.ToString ikke giver samme værdier. Det omkring æøå osv som der er problemer med.
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. december 2005 - 17:37 #3
ok ... stygge problemer egentlig :o(
hvad er forskellen på Request.RawUrl ?
hvordan konstaterer du at viewstate ikke virker?

... jeg har selv lige siddet men noget der virkede fint på IIS 6.0, men gik i hegnet på en 5.1'er, men jeg havde mulighed for at få det på en server med IIS 6.0 istedet, så jeg gravede ikke dybere i det.

mvh
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
22. december 2005 - 17:54 #4
vedr. viewstate så er den sat til true kan jeg se på det jeg skriver ud fra koden men den får ikke sat de værdier ind som stod der før postet.

vedr. url så vil www.mig.dk/mægtig/ på den ene blive til www.mig.dk/mgtig/ ved brug af Request.Url.ToString på den anden. Request.RawUrl kan så bruges på den anden hvor den ikke sluger æøå. Den indeholder dog nogle tegn som %% osv. som er en form for urlencode. Ingen problemer i det. Men bruger jeg så Request.RawUrl på den første kan jeg ligepludselig ikke få oversat Request.RawUrl til det korrekte. Har prøvet begge med og uden server.urlencode/decode. Meget mystisk.
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. december 2005 - 17:58 #5
er der forskellig opsætning omkring regional settings på de to maskiner?
mvh
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
23. december 2005 - 09:16 #6
Faktisk ikke. Den ene pc har en engelsk udgave af windows og den anden en dansk men regional settings er sat til dk hele vejen igennem. den ene har dog flere konverteringstabeller tilknyttet.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. december 2005 - 10:21 #7
prøv at ind sætte <globalization culture="da-DK" uiCulture="da-DK"/>
under <system.web> i web.config filerne.

Jeg har haft lignende problemer og det løste det.
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
23. december 2005 - 13:54 #8
Hmm <globalization culture="da-DK" uiCulture="da-DK"/> gør ikke nogen forskel. Desværre. Tak for budet.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 17:10 #9
Du mangler at lukke spørgsmålet.