Avatar billede tommytot Nybegynder
22. december 2005 - 09:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tving default printer for OU

Hejsa

Hvordan tvinger jeg en OU til at have en fast printer, når brugeren logger på, når brugeren samtidig har lokale printere der bliver mappet når de logger på maskinen?

/Tommy
Avatar billede bjuhl Nybegynder
22. december 2005 - 12:21 #1
Du kan lave et login script som bliver kørt i OU.
Jeg er dog i tvivl om hvordan den reagere med de lokale printere.
Men prøv det.

---vbscript---
Dim Net
Set Net = CreateObject("WScript.Network")
net.SetDefaultPrinter "\\server\printer"
Wscript.Quit
Avatar billede tommytot Nybegynder
22. december 2005 - 15:21 #2
Det virker ikke.

desværre.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
22. december 2005 - 15:55 #3
Underligt, det gør det her.
Avatar billede tommytot Nybegynder
22. december 2005 - 18:44 #4
ok, så kigger jeg lige lidt mere på det, hvis det virker ved dig, så skal det også virke her.
Avatar billede tommytot Nybegynder
28. december 2005 - 15:51 #5
Jeg har rodet lidt mere med det... Jeg tror ikke jeg fik uddybet mit spørgsmål ordentligt.

Jeg ønske at tvinge brugerne der logger på en terminal server, til at have en fast standard printer som er installeret på serveren, fremfor at de får tildelt en standard printer der bliver mappet fra deres lokale computere når de logger på terminal serveren.

Scriptet virker kun i et domæne hvor clienter logger på lokale OS.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
28. december 2005 - 16:30 #6
Nåååå, så skal du lave en GP der forbyder Terminal Printere.
Kan ikke lige huske hvor i GP'en det er.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
28. december 2005 - 16:33 #7
Her var den -> Computer Configuration, Administrative Templates, Windows Components, Terminal Services, Client/Server data redirection