Avatar billede nbn Nybegynder
25. april 2001 - 00:26 Der er 4 kommentarer

Computeren er blevet langsom efter ændring af hd opsæting

Efter at have byttet rundt på hvilken af mine to harddiske der skal bootes op fra er computeren blevet meget langsommere end før. Det jeg har gjort er at ændre master og slave på de to diske, og derefter rette det i bios. Jeg tumlede lidt rundt efter det i bios så selv jeg næsten er sikker på jeg ikke gjorde andet kan det være jeg kom til at ændre på en indsilling der nu gør puteren arbejder langsomt... Hvad kan være galt?
Avatar billede perj Nybegynder
25. april 2001 - 00:37 #1
Aner det ikke, men din primære disk skal være den hurtigste.
Avatar billede michaelh Nybegynder
25. april 2001 - 03:41 #2
Øhhhe, jammen har du prøvet at bytte om igen, men ellers er den ene disk vel bare langsommere end den anden, der kan godt være meget stor forskel.
Er den ene disk meget nyere end den anden ??
Avatar billede hathor Nybegynder
25. april 2001 - 11:48 #3
Efter at have nosset ekstremt meget rund i BIOS, kan jeg fortælle dig at kun 1 ud af 100 indstillinger i BIOS, kan ændre på computerens ydeevne så det kan mærkes. Gå ind og load setup defaults, hvis den stadig er langsom, så byt om på diskene igen.
Avatar billede nbn Nybegynder
25. april 2001 - 18:45 #4
Jeg har før haft det omvendt og der var der ingen problemer, så det er ikke noget med den ene hd er langsommere end den anden. Har også prøvet at loade setup defaults, men det ændrede ikke noget.
Prøver lige at ændre master og slave igen, men kan bare ikke forstå hvorfor det skulle betyde noget, for det burde da være muligt at bruge den anden hd som master...