Avatar billede tall_thor Nybegynder
21. december 2005 - 22:34 Der er 7 kommentarer

lydløs media pc.

Hej,

Jeg skal til at bygge mig en lydløs media pc.
Jeg mangler lidt info. først vil jeg gerne have passiv køling og ingen blæser i kabinettet hvis det er muligt.

Jeg vil gerne have et lille kabinet med den hurtigst mulige cpu gode ideer modtages gerne.
Jeg havde forstillet mig at bruge et ASUS P5S800 -vm bundkort eller evt et Asus pundit -R men det er desværre ikke med passiv køling.
En kolega foreslog et epia mini-itx system men jeg er bange for at det ikke er hurtigt nok, til både at optage og afspille på samme tid enten med windows media center eller med linux (mythtv)???

Jeg vil også gerne have et godt råd til et stille DVD drev mit lite-on drev larmer en del.

Tak,
Thor
Avatar billede phuc69 Juniormester
22. december 2005 - 08:57 #1
Jeg er leger også lidt med tanken om et media center. Har du set på Meedio eller mediaportal.
Avatar billede tall_thor Nybegynder
22. december 2005 - 11:52 #2
Ja jeg har set på begge to men hælder nok mest til Mythtv da det er gratis og køre under linux. Så OS + SW koster 0,- det giver lidt flere penge til HW.

/Thor.
Avatar billede phuc69 Juniormester
22. december 2005 - 13:50 #3
Ja, det har du ret. Glæder mig til at hører hvad udfaldet bliver.
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 13:32 #4
Hvad må det koste?

skal det være en samle selv computer eller skal en butik samle den for dig...??

Den løsning med at den skal være lille, ingen blæsere og hurtigt er en svar kombination...

men hvis du samler selv kan du købe det her kabinet..
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=169517

det kræver ingen blæsere og er totalt lydløst..
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 13:33 #5
det kabi jeg foreslog er opbygget på den måde at alle HD og drev sidder i ophæng så de er lydløse..
Avatar billede tall_thor Nybegynder
26. december 2005 - 21:19 #6
joh, bestemt interessant men for dyrt, jeg havde ikke regnet med at betale mere end 5000-6000 for hele systemet som selv byg men hvis man kan få det samlet er det også fint.
Avatar billede jespermks Nybegynder
26. december 2005 - 21:23 #7
5000-6000 kr. er kun for kabinettet!

så skal du bruge 10.000 på et hurtigt system :S

men de krav du stiller er nok ikke nemme at opfylde!

ellers kik på Zitechs Media løsninger, mener de starter ved 9000