Avatar billede sauermanden Nybegynder
21. december 2005 - 22:29 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

PC-DVD ROM 12x problemer.

Hej.

Mit dvd drev kører langt fra optimalt; når jeg sætter en skive i drevet skal jeg ofte prøve om igen 4-5 gange, før min computer vil læse den. Når den endeligt læser den hakker billedet en del. Er der nogen der ved om det kan laves uden det skal repareres, eller at jeg skal købe et nyt? Jeg har i øvrigt ikke selv installeret nogle drivere, jeg ved ikke om dette kan være problemet.

På forhånd tak.
Avatar billede sauermanden Nybegynder
21. december 2005 - 22:31 #1
Det skal nok lige siges det er et CREATIVE PC-DVD ROM 12x.
Avatar billede screem_brille Novice
21. december 2005 - 22:33 #2
dårlig laser pickup, køb et nyt drev eller skild det af og rens med en vatpind og isopropyl alchohol.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. december 2005 - 08:25 #3
er drevet genkendt rigtigt af bios, og windows..?
prøv evt. at resette bios, og sørg for det er genkendt.. Slet ide.atapi-controlleren, og genstart (2 gange).
Prøv et andet kabel, og evt. placering.
Virker det ikke, ja, så køb nyt
Avatar billede edbsmeden Nybegynder
22. december 2005 - 10:51 #4
CREATIVE PC-DVD ROM 12x hvor langt kan du kaste det ud i havet? det er det værste skrammel der er pådutte de Danske pcer rundt omkring. Pil det ud og køb et LiteOn til 135 kr det funker og er nok det hurtigste til at læse hvadsomhelst.
Avatar billede screem_brille Novice
27. december 2005 - 21:57 #5
ok -bartfreak denne gang er jeg så heller ikke enig emd spørger (skrev jo det  du skrev 9 tiomer før dig...)