Avatar billede maqhem Nybegynder
21. december 2005 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kald funktion

Hej... igen :)

Er det muligt at lave et tekstfelt, hvor hvis man skriver "alpha" kalder den funktionen alpha:

function alpha(){
    // noget
}

?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg vil gerne have en del ting man kan skrive, og så skal den kalde dén funktion, man skriver. Hvordan gøret dette - hvis det er muligt?
Avatar billede maqhem Nybegynder
21. december 2005 - 15:01 #1
evntuelt hvis man skriver "beta" kaldes

function beta(param){
    // do something
}

hvor funktionen param KUN aktiveres hvis der skrives "bets(param)". Hvordan gøres dette?
Avatar billede maqhem Nybegynder
21. december 2005 - 15:04 #2
ved ikke om det overhovedet er forståeligt :S
skal forståes sådan hér:

Hvis man skriver "beta" skal den kalde dette:

function beta(){
    // bla bla
}

hvis man skriver "beta(hej)" skal den kalde dette:

function beta(param){
    //noget andet
}
Avatar billede maqhem Nybegynder
21. december 2005 - 15:12 #3
bare glem det sidste spørgsmål egentligt, har faktisk intet at bruge det til endnu.
Avatar billede kanding Nybegynder
21. december 2005 - 15:36 #4
Jeg skal lige vide om du er i Director eller flash. Hvis du er i Director kan man ihverttilfækde godt. Dog har jeg ikke helt tjek på om man kan bruge det med javascript syntax i Director.

Men i lingo:

Hvis member "user_input" har teksten "show_alert"

så kan du udføre følgende:

do member("user_input").text

så vil Director udføre funktionen show_alert(hvis den eksisterer altså)

on show_alert
put "Du kaldte ??"
end
Avatar billede maqhem Nybegynder
21. december 2005 - 19:35 #5
Jeg er i Flash, da jeg faktisk ikke aner hvad Director er ??? Kan du lige fortælle mig det?

I øvrigt duer det ikke, men det er jo nok fordi, jeg arbejder i Flash :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
21. december 2005 - 19:36 #6
og hvad er lingo for noget? et program?
Avatar billede maqhem Nybegynder
21. december 2005 - 19:40 #7
Det var også en fejl at oprette hér i Director :) Det skulle egenligt have været i Generelt - det gik bare lidt stærk
Avatar billede kanding Nybegynder
22. december 2005 - 09:58 #8
Director er der hvor det hele startede. Selvom Flash er mere brugt og mere populær, så er Director storbror.

Director kan håndtere flere medier end Flash, er væsentlig hurtigere i afvikling og har ydermere en ægte 3d motor. Når du ser Shockwave ting på nettet, så er de bygget i Director.

Til sidst, kan jeg sige at Director kan importere Flash og de 2 kan kommunikere sammen.

Dette er IKKE for at nedgøre Flash, jeg arbejder 70 % i flash selv. Det er bare kendgerningerne ;-)