Avatar billede mik Nybegynder
21. december 2005 - 09:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder - På share

Jeg har fået et besynderligt problem.

Efter at have opgraderet vores server til nyt hardware, har vi et share, hvor en bruger, som er med i gruppen der har rettigheder til sharet, kan læse mappen, men ikke kan gemme / ændre filer. Den siger "Access denied".

Jeg har checket brugerens rettigheder i forhold til en anden tilsvarende bruger som ingen problemer har og de er nøjagtig ens.

Jeg har to muligheder:

1. Slette brugeren med alt hvad dette indebærer
2. Spørge her og høre om der er nogen der har haft dette problem før, evt. med ADSI (som jeg ingen erfaring har med)

pft
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2005 - 10:00 #1
Kontroler at brugeren ikke er medlem af en gruppe der nægter skrivning.
:-)
Avatar billede mik Nybegynder
21. december 2005 - 10:11 #2
Det er brugeren ikke. Jeg hælder mere til at der er noget galt med brugerens profil i AD. Jeg har prøvet at logge på via en anden PC. Det giver samme problem.
Avatar billede coil Nybegynder
21. december 2005 - 11:33 #3
Hej,

Slet den bruge Alle. og tilføje de bruger eller grupper under Deling og tilladelser for Share med de rettigheder de skal

Haim Atar
Avatar billede mik Nybegynder
21. december 2005 - 11:49 #4
Desværre det hjælper ikke, har fjernet "Everyone" fra sharet. Hvis du mener, at jeg skal slette selve gruppe Alle / Everyone. er det nok hurtigere at lave en ny profil..
Avatar billede coil Nybegynder
21. december 2005 - 11:59 #5
Nej nej du skal ikke slette selve gruppe Alle / Everyone.
Men du skal fjernet "Everyone" fra sharet tilføje de bruger eller grupper under Deling og tilladelser for Share med de rettigheder de skal +++ du skal lave det som under Sikkerhed.
Prøve det vrikke :-)
Avatar billede mik Nybegynder
22. december 2005 - 13:50 #6
Desværre det virker ikke. Det besyndelige er at der er biblioteker på samme niveau som det omtalte, hvor brugeren ikke har nogen problemer. Jeg prøvede at slette brugeren i AD, det gav heller ikke noget resultat. Herefter prøvede jeg at flytte biblioteket over på en anden disk og tilbage igen. Det hjalp heller ikke. Så flyttede jeg biblioteket et niveau op således at det det nu ligger i roden på disken. Det hjalp. Jeg ved ikke hvad der er årsagen hertil. Bibliotekets navn er "private" men det skulle jeg mene ikke har nogen betydning. På forhånd tak for jeres ulejelighed.
Avatar billede mik Nybegynder
22. december 2005 - 13:51 #7
Lukker