Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
20. december 2005 - 22:45 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hjælp efter formatering

Jeg har lige formateret alle mine drev, men har desværre fået nogle problemer efter det =(
Jeg vil stille 3-4 spørgsmål og dem der svarer vil få en andel hver :) Deraf de 200 points ;)

Jeg vil helst have dem besvaret et efter et, så her er det første:
1. Min computer er forbundet til et LAN bredbåndsnetværk. Værten og to andre klienter kan bruge netværket succesfuldt, men jeg kan ikke =/
Det er lidt underligt, når jeg tænder computeren kan jeg komme på nettet de første 30 sekunder, men så forsvinder det i 10 minutter og kommer tilbage 3 sekunder af gangen. Det er temmelig irriterende.. Nogen der ved noget om det problem? En orm måske?
Glædelig jul :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. december 2005 - 22:51 #1
Du må fortælle lidt omkring maskinen.
ER det en bærbar eller stationær ?
Er det trådløst net eller kablet net ?
Har du kørt guiden installation af netværk på maskinen ?
Er det en router du har, som forbinder alle maskinerne til nettet ?

Du kan evt. lægge et indlæg med følgende indhold:
Gå i Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter. Resultatet lægger du herind.
20. december 2005 - 22:53 #2
"...formateret alle mine drev..." altså betyder lagt XP RÅ ind igen ?
HAR du rullet mindst MS ServicePack2 på FØR FØR FØR nogen som helst internet forbindelse ?

Der ka' ellers _meget_ let have sneget sig noget uønsket ind på putter - som så bevirker det du oplever...
Avatar billede zkyhn Nybegynder
20. december 2005 - 23:02 #3
Prøv at gå i startmenuen, under programmer så tilbehør videre ind i komunikation og vælg så Guiden Ny Forbindelse. Her vælger du . oprette forbindelse til internettet, så oprette forbindelse manuelt og tilsidst opret forbindelse ved hjælp af bredbåndsforbindelse, der altid er online
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
20. december 2005 - 23:21 #4
1. stationær, kabel, ja, ja. Vil prøve dit forslag i morgen :)
2. Har lagt SP2 ind før noget som helst.
3. Det har jeg gjort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. december 2005 - 15:09 #5
Er DHCP aktiveret i routeren, og er maskinen sat til at få tildelt en Ip automatisk ?
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
21. december 2005 - 15:52 #6
Jep. Og før formateringen virkede det perfekt.
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
21. december 2005 - 17:56 #7
Det var en grim fed lille orm.. Men Norman tog den :)
Okay, næste punkt:
2. Jeg har ingen lydenhed efter formateringen. Og når jeg sætter en til (har prøvet med VIA'AC 97-lydkort (WDM) og SiS-7018-lyddriver) siger den: Enheden kan ikke starte. (Kode 10)
Det er temmelig irriterende :(
Hjælp :)
21. december 2005 - 22:12 #8
Check efter 'rester' i Enhedshåndteringen og [fjern] det...
21. december 2005 - 22:14 #9
Ved du præcist hvilket Lyd"kort" du har ?
Ellers denne http://www.hcma.dk/uploads_kandu/everesthome151.zip ka' oplyse dig om dit hardware (+tilhørende driver version)...
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
21. december 2005 - 22:44 #10
Har også fået ordnet det nu. Undskyld =<
Men har stadig et problem.
3. Jeg har en sata harddisk, en maxtor, men når jeg installerer driveren til den, siger den 'Enheden kan ikke starte. (Kode 10), præcis som lydenheden.
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
21. december 2005 - 22:45 #11
Tak for dit link til lydkortcheck, dr1 :)
Smid et svar, så får du del i pointene
21. december 2005 - 23:03 #12
Ping... (Bare 2P til lille mig?)
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
22. december 2005 - 14:32 #13
Mit SATA grej:
Maxtor 6L200M0 200 gb SATA harddisc
Silicon Image SATA link card
Prøver at installere 3x12 SATA IDE Windows Controller Driver v.1.2.0.57 fra short-media.com..
Kode 10 fejl >=(
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. december 2005 - 14:35 #14
Det kan være en konflikt på bundkortet, som giver fejlen, så derfor kunne du prøve at flytte kortet til en anden slot.
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
22. december 2005 - 15:01 #15
Men det virkede jo før formateringen =(
Jeg har prøvet at boote op på XP cden og trykke på F6 under bootningen, men selvom jeg har installationsdisketten i et USB-diskettedrev, siger den at den ikke kan finde noget når jeg trykker på S :<
22. december 2005 - 22:41 #16
(Det var da ikke meningen at jeg [dr1] skulle have alle 200P ...)
Ska' jeg lægge et "PointTilbage" spm. til jer andre ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. december 2005 - 11:33 #17
Lad os nu få løst problemet først.

Fordi det virkede før formatering, betyder ikke, at det virker efter formateringen. Under installation af XP, så tildeler XP resourser, og i dette tilfælde IRQ til de forskellige enheder. XP gør ikke nødvendigvis dette på nøjagtig samme måde som på din tidligere installation.
Hvis du f.eks. i din tidligere installation har tilføjet hardware, så tildeler XP resourser til dette. Når du laver en ny installation, så er alt hardware tilstede ved installationen af XP, og XP kan prioritere anderledes end den oprindelige installation.

Derfor skulle du afprøve, om en anden PCI slot til SATA controlleren kunne ændre på sagen.
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
23. december 2005 - 13:36 #18
dr1, de kan bare smide et svar, så får du kun halvdelen ikke?
23. december 2005 - 14:59 #19
Spm. er jo "lukket" for yderliger...

<dragonknight>: GoSub -> http://www.eksperten.dk/spm/674336
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
25. december 2005 - 15:45 #20
Altså mit problem blev jo ikke løst pga. Dragonknight..
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
25. december 2005 - 15:46 #21
Har prøvet hvad dragonknight sagde, uden held.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2005 - 14:57 #22
Det var ikke mig der lukkede spørgsmålet, men dig !

Har du installeret bundkortsdrivere fra CD'en der fulgte med bundkortet ? ?

Da du installerede XP havde du da maskinen koblet fra internettet indtil du installerede XP SP2 og antivirus/firewall ?