Avatar billede motorsen Nybegynder
24. april 2001 - 22:19 Der er 3 kommentarer

Standsning i program

Vores computer går meget ofte i stå mens man er igang med at lave noget. Det kan både være når man er i gang med at skrive i Word, og når man er på nettet. Kan vi mangle RAM?
Vi har 64, og har ingen \"tunge\" spil installeret.
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. april 2001 - 22:29 #1
64 er ikke møjt, det ku´ være en grund.
Prøv med 64 mere.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
24. april 2001 - 22:30 #2
Hvad er det for en maskine og hvad er det for en Word version?
Word kan godt være lidt tung i r*ven.:)
Avatar billede zycho Nybegynder
24. april 2001 - 22:35 #3
Hvis der er mange programmer kørende (ses blandt andet i Systray (ved uret nederst til højre)), er det ikke nok med 64 RAM, da de simpelthen bare bliver ÆDT op!! Hvis du ser en masse ikoner dernede er det klart at du mangler RAM.
Det afhænger også af hvilket operativsystem du kører!!

Men som hovedregel er 64 RAM for lidt, til alt hvad der heder Windows 98 og opefter.

Det kan også være at det hjælper at lave om på pagefilen!!
Gør sådan her:
1: højreklik på denne computer
2: gå ind i fanen ydeevne
3: gå ind i virtuel hukommelse
4: Vælg, \"jeg vil selv definere indstillingerne...\"
5: Sæt minimum OG maksimum på 500-800 MB alt efter hvor meget harddiskplads du har!!