Avatar billede kazo.dk Nybegynder
19. december 2005 - 23:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nyt kabinet - Stilrent

Hey Eksperter.

Jeg er ved at samle en ny PC til mig selv. Det bliver en PC, der skal bruges til at arbejde hjemmefra. Den bliver med en P4 830 CPU med DualCore teknologi, og 2 harddiske, 1 grafikkort og 2 dvd drev.

Jeg står nu og skal bruge et nyt kabinet, da mit gamle er alt for stort og voldsomt. Jeg har følgende krav:

- Skal kunne bruges til ovenstående hardware.
- Passe til et normalt ATX bundkort.
- Være meget "clean" i designet, gerne lyst i farven, fx alu.
- Have usb + firewire + audio in/out på fronten.

Jeg har nu et Antec kabinet, og har været godt tilfreds med det, så har kigget på det her : http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=09150#

Håber på nogle gode bud til under 2.000.
Avatar billede jp08 Nybegynder
20. december 2005 - 00:21 #1
Hej kazo

hvad med dette kabinet http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=125888
Det er jo lidt svært at vide hvad du syntes om ;-)
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
20. december 2005 - 00:31 #2
Ikke noget dårligt bud, det ser dog ud til at folk synes det er lidt cheap i kvaliteten.

Hvis vi nu antager, at jeg vælger det kabinet, jeg selv foreslog, vil jeg så kunne bruge hvilket som helst atx kabinet?
Avatar billede jp08 Nybegynder
20. december 2005 - 00:35 #3
ja det er rigtigt men det er også derfor jeg syntes det er svært at give et bud på men det var da et bud ;-)
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
20. december 2005 - 00:36 #4
I det jeg skrev før, mente jeg selvfølgelig, hvilket som helst BUNDKORT og ikke kabinet.
Avatar billede Beach Mester
20. december 2005 - 02:11 #5
Har selv lige hentet et Lian Li kabinet hjem til min knægts maskine (1. kabinet fra Lian Li i huset) om må sige at de lever op til de testes jeg har læst både i dk og det store udland!

De har alt, både til folk der elsker knapper og blinkende lygter og dem som vil have et anonymt kabinet der kun har en power-knap.
Prøv f.eks og se her--->
http://www.lian-li.com/Product/Chassis/M_C_PS_PC-7.htm
Det ligner lidt noget du muligvis kunne bruge, men der er tonsvis af andre modeller at vælge imellem.

Da knægten på 9 år er lidt af den teknofreak så gik jeg til studiedata og købte et PC6077 i sort og derudover et window så han kunne se ind til elektronikken--->
http://www.lian-li.com/Product/Chassis/M_C_PC-6X_S_PC-6077.htm
...Ikke nok med at det er pisse hamrende flot og stilrent set fra fronten, så er det også hamrened funktionelt. Der er tænkt på alle de små detaljer som alle de andre kabinetter jeg har haft fingerne i mangler eller har været løst på nogle ret klumsede måder.

Det kan godt være at de koster næsten det dobbelte af et tilsvarense kabinet fra andre mærker, men i den sidste ende har jeg ikke et sekund været i tvivl efter det blev pakket ud og monteret. Det virker 100% gennemført:-)

Du kan finde en hel del testes af nogle af deres modeller fra freaks i DK på bla.--->
http://www.tweakup.dk/
http://www.hardware-test.dk/ht

Håber du kan bruge ovenstående til noget, jeg ved med sikkerhed hvad mærket hedder næste gang jeg igen skal i byen og købe kabinet. Der vil jeg lige smutte forbi deres site for at se om de har noget der dækker mit behov:-)

//Beach
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 08:23 #6
100% enig med Beach!

Lian Li er toppen indenfor kabinetter. Har selv 3 stk :D

Klart favorite er PC65B
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. december 2005 - 12:13 #7
Hmm, hvis jeg kunne finde et sted hvor du kunne købe et powermac G5 kabinet i løs vægt, så ville jeg anbefale det.

http://www.springboardmedia.com/images/store/g5.jpg
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. december 2005 - 18:37 #8
Det kunne jeg.....

Dyrt men stil rent og uden PSU: http://store.yahoo.com/lovemacs/g5casenps.html
Avatar billede huset Praktikant
20. december 2005 - 18:39 #9
Ville være rart at se spec på det og se det inden i evt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. december 2005 - 07:47 #10
tja, det kan man nok få butikken til at levere!
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
21. december 2005 - 10:02 #11
Jeg ser lige på jeres forslag.
Tror kampen står mellem Antec og Lian Li