Avatar billede e30 Nybegynder
19. december 2005 - 19:08 Der er 7 kommentarer

SVHS udgang på min bærbare pc - hvad kan jeg bruge den til?

Jeg har en nyere dell bærbar computer, med en svhs udgang, tror jeg den hedder. Men hva kan jeg bruge den til.

Troede egentlig jeg kunne koble min bærbare til mit 32" widescreen tv for derigennem f.eks. at se porno på storskærm :-).

Men der sker ikke noget når jeg kobler den bærbare til tv'et gennem dette stik. Sort skærm. Er det mig der gør noget forkert eller kan det ikke lade sig gøre??
Avatar billede e30 Nybegynder
19. december 2005 - 19:16 #1
Så lige det tidligere indlæg med ham der kun fik sort hvid skærm. Jeg er nu også kommet så langt som til at få en sort/hvid skærm frem. Men kvaliteten er også dårlig at se på. Hvad skal jeg gøre ved det. Jeg kan ikke finde nogle enhedsinstillinger.
Avatar billede mnc Nybegynder
19. december 2005 - 19:27 #2
Haha :P
"Jeg har en ven, der..."

Meget cool indlæg for en gangs skyld :D
Avatar billede coversdk Nybegynder
19. december 2005 - 19:48 #3
mnc >> HVAD ????

e30 >> på din bærbar skulle der gerne være en knap der hedder "fn", hold den inde og tryk på F5..

Hvis det er det du allerede har gjorde, kan du prøv at højre klikke på skrivebordet og så tage Egenskaber.
I fanebladende vælger du indstillinger, også Avcanceret.

Der inde kommer der et eller andet sted hvor du kan vælge en A(standard) og en B(sekundær) skærm, Der skal du sørge for at din "lille" 32" er som A(standard) skærm.
Avatar billede jokkejensen Novice
19. december 2005 - 21:14 #4
http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Aeksperten.dk+sort+hvid+video&meta=

Der er andre tråde der har samme problem med farverne..

Resume : DEt skyldes at du kører et forkert format ex NTSC og dit tv kun understøtter PAL.. eller at dit tv ikke understøtter s-video, ellers er der nogle tv der skal have et colorfix kabel, kan ofte erhvervs for en 40-50 kr :)

/JJ
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. december 2005 - 21:16 #5
sæt opløsningen på den bærbare ned, til den matcher den opløsning dit TV kan klare.

Her efter skal du vælge PAL B eller G.

Hvilket stik bruger du i dit TV? Et magen til det i den bærbare?
Avatar billede e30 Nybegynder
20. december 2005 - 19:22 #6
på den bærbare har jeg det runde svhs stik. Dette runde svhs stik har jeg ikke på mit tv - derfor har jeg købt en converter der kan konvertere mit runde svhs stik til et scart stik.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. december 2005 - 06:07 #7
Ja så mangler du en color fix. Der konvertere SVHS til Composite, for dit TV understøtter ikke SVHS via SCART (derfor de manglende farver). Du kan være heldig at der er en menu i dit TV, hvor du kan sætte det op til at understøtte SVHS via SCART.