Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. april 2001 - 20:19 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

ILAYER problem.

Hej Eksperter.

Jeg har et problem der faktisk er to problemer. Og det er kun et problem i Netscape 4.6:

Jeg har en form i et ilayer, men når man trykker på submit, så redirecter formen hele browseren og ikke kun ilayeret!

Jeg synes ikke jeg kan få et ilayer til at vise en side med frames. Kan det passe? Gør jeg noget forkert?

En løsning på det ene problem vil også være en løsning på den andet, så hvis nogen kunne løse et af dem, så ville jeg blive meget taknemmelig!

/Andreas

Avatar billede nute Nybegynder
24. april 2001 - 20:24 #1
NS forstår ikke iLayer...du skal benytte iFrame for NS
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. april 2001 - 20:26 #2
Det gør jeg også, jeg bruger dem begge.
<ILAYER></ILAYER>
<IFRAME></IFRAME>

Jeg har også prøvet at sætte dem inden i hinanden.
Avatar billede netsrac Praktikant
24. april 2001 - 20:26 #3
nute >> Det er lige omvendt :-)

IFRAME er IE
ILAYER er NS
Avatar billede nute Nybegynder
24. april 2001 - 20:30 #4
hmmm...det var faktisk det jeg svarte på det forrige spm til vandhunden :-D

http://www.eksperten.dk/spm/66171

(( på tide å gå hjem ... ))

men....hvordan var nå dette med å opprette et spm flere ganger ???? er det meg som husker feil eller er det fremdeles kun et spm pr. spm ??!?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. april 2001 - 20:31 #5
ok, så tilbage til mit spm. hehe.
Avatar billede theartist Nybegynder
24. april 2001 - 20:32 #6
jeg har også leget med dette. Prøv at forsøg KUN at bruge ILAYER og ikke IFRAME, så tror jeg at det virker (jeg har dog aldrig prøvet at putte en form i et ILAYER), jeg ved at NS hader når det er blandet sammen. For også at det virker i IE må du så skrive det ud med document.write efter et browser check....

Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. april 2001 - 20:33 #7
nute >>> jo det var også mig, men jeg fik ikke noget svar... Beklager, jeg kender ikke lige den regel du prøver at forklare. Men jeg skal nok lukke det her spm hvis jeg ikke må stille det...
Avatar billede theartist Nybegynder
24. april 2001 - 20:33 #8
ellers må du jo bare bruge javascript til at submitte formen, dette kan du bare gøre i et nyt vindue og lukke det igen efter det er submitted.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. april 2001 - 20:35 #9
theartist >>> ok, et forsøg værd, men det er altså ret væsentligt at min IFRAME/ILAYER er i stand til at indeholde enten frames eller en form.
Avatar billede black-dragon Nybegynder
24. april 2001 - 20:47 #10
Som allerede skrevet; brug javascript til at finde ud af hvilken browser det er, og brug derefter Iframe eller Ilayer alt efter udfaldet.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
25. april 2001 - 11:44 #11
black-dragon + theartist >>> Jeg har prøvet nu at lave en side kun til NS med ILAYER og den kan stadig ikke vise framesider eller redirecte forms ordentligt. Desværre.
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. april 2001 - 18:21 #12
så må du bruge javascript til at submitte formen i et nyt vindue i NS
Avatar billede vandhunden Nybegynder
25. april 2001 - 19:41 #13
Jamen kommer informationerne så også med? Altså dem der bliver sndet fra formen? Har du et eksempel på hvordan man gør det?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
30. april 2001 - 14:24 #14
Avatar billede vandhunden Nybegynder
30. april 2001 - 14:25 #15
Nå, ehm... Tak for hjælpen. Det hjalp mig dog ikke, men pyt...
Avatar billede elprebsi Praktikant
17. august 2001 - 23:19 #16
Har du fundet en løsning ? Jeg har nemlig samme problem : <Form> submittet i et <ilayer> skal aflevere resultatet i samme <ilayer>
Avatar billede vandhunden Nybegynder
19. august 2001 - 12:12 #17
Nope. Desværre...