Avatar billede nitz Nybegynder
19. december 2005 - 05:13 Der er 7 kommentarer

dele døgnet op i to - timeseddel

Hej Alle,

Jeg er igang med at lave en timeseddel, hvor man indtaster de dage man er på arbejde.

Eksempel: mandag d. 19. december 14.30 til 22.30

Det vil sige at det er en 8 timers vagt. Mit problem er at der fra kl. 18 kommer et aftentillæg på, så derfor skal der være 3½ time uden tillæg og 4½ time med tillæg.

Hvad værre er, så kører vi 3-holds skift, så derfor er der også vagter der går således:

Eksempel: tirsdag d. 20. december kl. 22.15 til 06.45 (næste morgen)

Og her har jeg, udover det problem med tillægget, som i dette tilfælde konstant kører på samme aftentillæg, også et problem med at det går fra en dato til en anden.

Jeg ved godt at den er lidt en bitch, men jeg er selv helt låst fast...

Mange hilsener

Tommy
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2005 - 06:02 #1
Hvad er det du er kørt fast i?

Er det hvordan du får indtastningen over flere dage, i givet fald prøv at forklare hvordan det fungere nu.

Er det hvordan du beregner prisen for registreringerne?
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
20. december 2005 - 11:29 #2
Hvordan er det i praksis?
Hvis man er på job 22.15 til 6.45 - kalder i så timerne for tordag (hvis det nu er natten torsdag-fredag)? For så er der jo ingen grund til at dele dem op på to dage, dog skal du jo beregne noget tillæg....
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2005 - 11:34 #3
Kalder dem ikke noget, der er bare en registrering på en periode. Tidspunktet for perioden giver så et eller andet tillæg. Har også set eksempler hvor man på inddateringstidspunktet deler tiden mellem to dage, den har bare det problem at det er svært for brugerne at ændre deres registreringer fordi de så skal vide den er delt op.
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
20. december 2005 - 12:00 #4
Øhh - nu var det jo nok spørgeren, jeg spurgte :-)
Avatar billede nitz Nybegynder
21. december 2005 - 00:54 #5
Hej bma,

Ja, hvis vi tager vagten torsdag 2215 til fredag 0645, så bliver det hele skrevet udfor torsdag.

Tillægsfordeligen er således:

mandag kl 0000 til søndag kl 0000 40kr
søndag kl 0000 til søndag kl 2359 60kr

Så rent faktisk er en vagt der hedder lørdag kl 2215 til søndag morgen kl 0645 den ondeste, men du mener ikke det er nødvendigt at sige det er over 2 dage?

Tommy
Avatar billede nitz Nybegynder
21. december 2005 - 01:08 #6
Hvis det gør det lidt nemmere, kan jeg fortælle at vi gør det sådan her:

Dato      tid            till. 0            till. 40          till.60
tors. 22  1430-2230      3½                4½
fred. 23  2215-0645                        8½
lørd. 24  2215-0645                        1 3/4              6 3/4

Tommy
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
09. januar 2006 - 07:57 #7
Super - så har vi problemstillingen.
Hvad er det så, du er løbet sur i?
Er det at få den til at dele det indtastede timetal op?