Avatar billede rune-boege Nybegynder
17. december 2005 - 12:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CPU Brug

Hej alle, håber i kan svare på følgende for at haft det som et MEGA problem i nogle måneder..

Min CPU brug- står på 100 %, hvilket gør at selvom computeren ikke er sat til at arbejde, arbejder på masimum status.. hvilket gør den er sindsyg langsom, har lige købt den for 1 måned siden, og kan bare ikke forstå det..

Har scannet den med min avast virusscanner, mange gange, men uden resultat, og har også brugt pc-doctor, som scanner for reklamer og spyware, osv.. men den retter heller ikke problemet, samt jeg har kørt "windows scandisk", 100 gange uden resultat.. håber det er nogle der kan hjælpe, for kan ikke formatere, da der ligger server software på den, og den har sit egen mailserver, osv. som jeg får penge for at have oppe.. så kan faktisk ikke undvære det..

men håber der er nogle der kan hjælpe.. gerne via. msn, hvis det er muligt..

Rboege@hotmail.com  eller bare ved at bruge forumet her..

-venligst Rune Bøge
Avatar billede hcma Novice
17. december 2005 - 13:22 #1
måske dette:  http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
og hvis det ikke er det, synes jeg du skal prøve at lægge en Hijack-log ind i virus-kategorien.  (og så lukke her ;o)  )
Avatar billede rune-boege Nybegynder
17. december 2005 - 13:32 #2
nope, virker ikke, har også prøvet at lukke explorer.exe men den arbejder stadig på 100% , og loader programmer og slukker meget langsomt..

kan du ellers hjælpe ?
Avatar billede hcma Novice
17. december 2005 - 13:37 #3
som jeg skrev:  luk her og læg en HijackThis-log ind i viruskategorien (opret spørgsmålet der)
Avatar billede gratis Nybegynder
17. december 2005 - 16:20 #4
ka du i din jobliste se hvilet program/proces der bruger cpu tid ? er kolonnen der ikke ka du tilføje den via menuen Vis ---> Vælg Kolonner
Avatar billede gratis Nybegynder
17. december 2005 - 16:21 #5
under alle omstændighedder er det en go ting at gøre som catbody forslår :)
Avatar billede rune-boege Nybegynder
17. december 2005 - 17:04 #6
hvad mener du med en HijackThis-log  ind i virus tinget?
Avatar billede rune-boege Nybegynder
17. december 2005 - 17:07 #7
og nej, min jobliste skriver ikke hvilket program der kører med 100 % resorucer..

selvom jeg har kollonen..

men jeg får en fejl i en fil, nogle gange når jeg starter op..

C:\Windows\system32\racuiext.exe men har tjekket om den findes, men det gør den ikke, og har også brugt windows søge"ting" til at finde filen, men også uden succes.
Avatar billede hcma Novice
17. december 2005 - 17:08 #8
du lukker dette spørgsmål og opretter et nyt i kategorien Virus
http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Virus/?Esession=e38d3e11619c74a78485628f5d843798  så får du en anvisning i hvordan du laver en HijackThis-log og får så hjælp til at rense din pc
Avatar billede hcma Novice
17. december 2005 - 17:09 #9
så er du helt sikker blevet hijacked :o(
Avatar billede rune-boege Nybegynder
10. juni 2006 - 20:16 #10
lukker