Avatar billede e-blade Nybegynder
17. december 2005 - 12:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk Systemgendannelse

Mit problem er flgn.:
Når jeg starter Windows Xp Pro, kommer windows ud og fortæller mig at Windows ikke blev startet korrekt op sidst og man gives de sædvanelige valgmuligheder såsom netværks-boot o.l.
Uanset hvad man vælger kommer loadgin skærmen frem og efter 20 sekunder når man lige at se BSOD før computeren genstarter.
Da jeg derved ikke kan komme ind i windows ville jeg høre om der var nogen der vidste hvordan man slår automatisk systemgendannelse fra via. recovery-consol?

Jeg fandt en _DEL_ muligheder hvorpå problemet kan tackles på via consollen, men alle påkrævede at man havde wmic på ens maskine. Den er der simpelthen ikke på min maskine, så hvis der var nogen der havde et link/sti eller anden måde at få fat i den utility på ville det også være til stor hjælp.
På forhånd tak.
Avatar billede hcma Novice
17. december 2005 - 13:18 #1
for at slippe for genstart højreklikker du på Denne Komputer -> Egenskaber -> Fanebladet Avanceret -> går ned til Start og Genoprettelse -> Indstillinger -> fjern flueben ved Genstart automatisk
Avatar billede hcma Novice
17. december 2005 - 13:19 #2
det fjerner selvfølgelig ikke problemet, men det kan være (temmelig sikkert) at du så får BSOD, hvor du så kan se fejlmeldingen/-koden, hvil kan hjælpe os.
Avatar billede e-blade Nybegynder
17. december 2005 - 13:32 #3
Jeg har været lidt svag i min beskrivelse af problemet.
Efter Windows giver mig valgmulighederne til opstarten (fordi det tilsyneladende ikke blev startet op korrekt sidst), vælger jeg en tilfældig valgmulighed, hvorefter load-baren kommer op (re. den lille blå ting der farer frem og tilbage under WinXP ikonet). Det er under denne proces at jeg får et kort glimt af BSOD før computeren genstarter. Jeg kan på INGEN måde komme ind i XP.
Derfor spøger jeg hvordan man kan disable system recovery fra recovery konsollen som jeg får fat i via. boot-up på XP CD'en. Det må kunne lade sig gøre.
Avatar billede hcma Novice
17. december 2005 - 13:39 #4
Avatar billede e-blade Nybegynder
17. december 2005 - 14:14 #5
Smid et svar. tak for hjælpen.
Avatar billede hcma Novice
17. december 2005 - 14:40 #6
svar, men kun hvis det hjalp, hvis ikke afviser du bare mit svar og lægger selv et.
Avatar billede hcma Novice
17. december 2005 - 16:01 #7
takker :o)