Avatar billede adis Nybegynder
17. december 2005 - 12:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Warning: mysql_query()

hej..

jeg få denne fejl på http://www.hmvp.dk

ved ikke hvad jeg skal gøre... jeg har dns server hos en udbyder og webhotel hos anden?

på dns har jeg lavet pegning mysql.hmvp.dk til min mysql IP

hvis der er en som kan hjælpe vil jeg være meget glad... Tak

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)
Avatar billede kh_dto Nybegynder
19. december 2005 - 10:59 #1
Fejlen ligger under din mysql_connect_db - her connector du garanteret til localhost - her skal du connecte til dns-navnet eller ip-adressen.

Desuden skal du også have en bruger i din mysql-> user database, der er tilknyttet ipadressen eller dns-navnet

for at være på den sikre side, da opret flg.:

localhost, root, *******, y,y,y,y,y,y,y,y,y,y,y,y,y, osv.
domain.name, root, *******, y,y,y,y,y,y,y,y,y,y,,y,y, osv.
123.123.123.123, root, ******, y,y,y,y,y,y,y, osv.

hvis du har en anden bruger en root (anbefales) til databasen, da brug denne.

Herefter skal du lave en sql kommando, der hedder:

flush privileges;

Husk, at hvis du bruger phpmyadmin, at vælge password feltet som typen PASSWORD.
Avatar billede adis Nybegynder
19. december 2005 - 11:23 #2
det er rigtigt... har lavet i min forbindelse om fra localhost til min mysql adresse... og nu virker den... :)