Avatar billede fldksvj Nybegynder
15. december 2005 - 18:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart af Windows XP

Min computer er pludselig blevet utrolig længe om at starte windows XP op - op til flere minutter. Da vi er en famile som bruger Computeren har jeg svært ved at tilbageføre fejlen til noget bestemt. Nå, men noget har jeg prøvet og jeg mener at have fundet frem til det som udløser den langsomme opstart.
Hvis jeg i programmet MsConfig finder frem til fanebladet Tjenester og her scroller ned til den tjeneste som hedder Temaer (Microsoft Corporation) og her fjerner flubenet, så kan jeg igen starte op på under 20 sekunder.
Er der nogen der ved hvad der ligger bagved tjenesten Temaer og kan den fjernes helt og hvis den kan fjernes - hvordan gør man så det.
Avatar billede xerofyt Nybegynder
15. december 2005 - 19:04 #1
en ting ved jeg... alt hvad man synes er sjovt og fedt at have til sit xp gør enhver spand langsomere... nogle mere end andre... for der er jo mere der skal køre... og dermed ligeledes mere der skal starte op :)

og tror du ik at det er nok at fjerne fluebenet?
Avatar billede fldksvj Nybegynder
15. december 2005 - 20:33 #2
Jo - men det bliver jeg ikke klogere af. !
Avatar billede trold1 Nybegynder
15. december 2005 - 20:59 #3
i msconfig fanebladet start fjern flueben ved alt som ikke har med firewall og antivirus at gøre. Det vil garanteret hjælpe gevaldigt.

tjenesten temaer har med skrivebordstemaer at gøre. du kan slå den fra ved at gå i
start kontrolpanel ydelse og vedligeholdelse administration tjenester og der finde tjenesten temaer og ved højreklik vælge egenskaber så kan du bestemme hvordan den skal starte. Læs mere om de enkelte tjenester her www.theeldergeek.com
Avatar billede fldksvj Nybegynder
15. december 2005 - 21:01 #4
Ved søgning andetsted har jeg nu fundet et svar jeg kan bruge. Det ligger ligefor på computeren. I kontrolpanelet / ydelse og vedligeholdelse / Administration / Tjenester - findes en beskrivelse på hver tjeneste der eksisterer på computeren. Man stiller sig på linien og kan læse hele beskrivelsen og hvis man dobbeltklikker får man mulighed for at administrere tjenesten.
Avatar billede fldksvj Nybegynder
15. december 2005 - 21:12 #5
Hovsa, medens jeg skriver tekst er trold1 på banen med et svar som matcher det jeg selv har fundet frem til. Jeg er kommet til at rode lidt i pointuddelingen - først tildelte jeg mig selv pointene. Det afviste jeg igen da pointene gerne skal tilgå trold1. Trold1 - du må gerne give et svar således at du kan tildeles point.
Men først i morgen - der er bold på fjerneren.
Avatar billede trold1 Nybegynder
15. december 2005 - 21:19 #6
du får svaret nu og kan bare give mig point i morgen. Jeg er ikke boldafhængig.