Avatar billede Slettet bruger
15. december 2005 - 15:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Illustrator CS

Hej
jeg har problemer med noget tekst på et billede, det er lagt ovenpå (bring to front)og står lodret ude i venstre side, har skrifttypen "Algerian".

Når jeg printer, bliver kun den yderste halvdel af teksten udskrevet, hvad kan problemet være? jeg siger "fit to page" inden print, men hjælper ikke.
Hvorfor halveres min tekst?
Nogen der har en idé?

/Vixen
Avatar billede esmelf Nybegynder
15. december 2005 - 22:45 #1
hvilken farve har teksten? overprint og lyse toner forsvinder.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2005 - 11:38 #2
teksten er gul på den baggrund der hedder "Vega Blue" !!??
Avatar billede esmelf Nybegynder
17. december 2005 - 18:15 #3
Et andet bud er at du har placeret dine "ting" udenfor "skrivebordet", da det nemlig så ikke med på print. Flyt tingene indenfor, eller lav "bordet" større i dokument setup.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2005 - 13:43 #4
Det var ikke noget af ovenstående og da jeg skal bruge det til en julegave, exporterede jeg bare som JPEG, satte ind i publisher og derfra printede ud, det gik lige igennem med farven, skrifttypen, Illustrator-effekterne og hele gøjemøget. :-)

Men mange tak for inputtet!!!! :-)

/Vix
Avatar billede spe Nybegynder
27. december 2005 - 01:42 #5
Lyder nu somom esmelf er inde på noget af det rigtige. Det er dog ikke nok at lægge tingene indenfor siden, da almindelige printere ofte har en gribbekant hvor man ikke kan printe. Ofte ligger den på 9-13 mm inde på siden.
Det betyder at du skal placere tekst og andet mindst 9-13 mm indenfor sidens kant for at få det med ud på print.

NB! husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2005 - 12:44 #6
er godt klar over at esmelf´s forslag er ok, men det er ikke problemet, som skrevet i "problemformuleringen" så er det kun den YDERSTE halvdel af teksten som bliver printet, sagt på en anden måde: den INDERSTE halvdel bliver af en eller anden grund ikke printet, det går fint med resten af dokumentet (billeder, farver osv)men den inderste halvdel (det der vender ind mod midten)kommer altså ikke med!?!

som sagt så eksporterede jeg bare og printede ud fra publisher uden problemer, så julegaven var klar, så nu er planen bare at prøve og knække sagen, for det må og skal findes ud af, nu er det simpelthen en principsag :-D

igen tak for inputtet begge to, det hjælper altid med eksterne forslag.
jeg vil gerne dele de 30 point mellem jer, ved I om man kan det?

/vix
Avatar billede spe Nybegynder
28. december 2005 - 02:46 #7
Kan du oploade dokumentet så vi kan se på det?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2006 - 14:11 #8
Hey

Jeg må hellere få lukket spørgsmålet, jeg fik jo printet billedet ud via publisher, og sat i ramme og givet i julegave, alt helt vellykket.

og da jeg ikke ved hvordan jeg ellers skulle gøre med pointgivningen, har jeg valgt "først til mølle" princippet, så  esmelf: smid et svar og så håber jeg at du spe, kan acceptere dette :-)

jeg ville jo helst ha´delt de 30 points, men ved altså ikke hvordan det skulle gøres.

I skal begge ha´tak for hjælpen
/vix
Avatar billede esmelf Nybegynder
14. januar 2006 - 22:57 #9
jeg takker, men ville nu gerne have set dit dok og have fundet den rigtige løsning
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2006 - 12:34 #10
:-) kan jeg godt forstå, "spe" har også foreslået at uploade dok´et.....problemet er bare, at det har jeg endnu ikke styr på hvordan skal gøres her, har haft kigget i konto indstillingerne, men fandt ikke noget, jeg skal da nok smide en løsning når jeg finder den ;-)

/vix
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2006 - 09:46 #11
gosh, jeg fik sgu´vist ik´givet point´ene, jeg prøver lige igen :-/

/vix
Avatar billede esmelf Nybegynder
31. januar 2006 - 16:25 #12
det kan jeg heller ikke huske!!