Avatar billede svend-herlig Nybegynder
15. december 2005 - 14:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PDA, Telefon, GPS og måske kamera?

Efter min mio 168 blev stjålet har jeg været på jagt efter efter en ny model. Men hvad burde jeg sætte mine penge i?
jeg har selvfølgelig lidt krav, men egentlig er det et "james bond" gadget jeg leder efter, lidt lir

Mindst 3 tommer skærm gerne større
Telefon funktion
GPS funktion
-Helt:
wlan
bluetooth
kamera

Jeg har kigget på HP6515, den har det meste, men kan se der er mange begynder fejl på dette multiprodukt så skulle det være den ville det bliver storebroren HP6715

Men kom med nogle bud, helst ikke abb, så skal være tale om noget specielt godt, g3 eller sådan ellers gider jeg ikke flytte nr. Prisen ser jeg som 3000 - 6000. Men fedt gear koster penge, og jeg vil gerne betale.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. december 2005 - 17:40 #1
GPS kan jo være en ekstern enhed, via Bluetooth.

Der er mange fejl i multi produkter fordi de har mange funktioner, ser holder man antallet af fejl op mod antallet af funktioner vil man normalt kunne se en sammenhæng.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
15. december 2005 - 18:32 #2
Det er jeg klar over, men jeg mangler stadig lidt og vælge i mellem, det eneste produkt jeg selv har fundet mener jeg har for mange fejl, men det hvis der ikke er nogen der kommer med nogle forslag kan jeg jo selvfølgelig blive nød til at holde mig til den...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. december 2005 - 21:08 #3
Multifunktions produkter har ofte mange fejl pga tidelig SW, eller brugere der ikke ved hvordan de kan bruge dem/har for høje forventninger.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
15. december 2005 - 22:19 #4
Der har du måske en pointe, men alligevel...
jeg gider bare ikke ha nogen problemer med den.
Avatar billede nazaq Nybegynder
21. december 2005 - 15:02 #5
Hej
Du undgår aldrig problemer med en PDA der kører windows mobile. Man kan jo ikke lade være med at pille og undersøge hvad 'dimsen' nu kan ;-) Tænk på hvordan en windows ser ud efter 1 år med et K som komputer abonnement hvor man SKAL prøve alt på den medfølgende disk ;-)
Det er muligt at undgå hovedparten af problemerne ved at lave en soft reset en gang i mellem (gør det selv dagligt og min Qtek 2020 har været stabil siden jeg begyndte på det)

Qtek (HTC) laver efter min mening nogle suveræne produkter og med en bluetooth GPS enhed er en Qtek 2020i en enhed der kan alt hvad du ønsker. Har selv kigget på HP6515 og den er også cool. Hvis du vil have noget som er mere telefonagtig skal du kigge på S100, S110 og 9100 fra Qtek. De er med 3" skærm og ikke så klodsede som en PDA ellers er (hvis du synes sådan en er klodset)

På 3g siden finder du Qtek 9000 som ser ud til at være blær ud over det sædvanlige.

Der er ingen tvivl om at min kommentar her er farvet lidt af at det er en Qtek jeg selv ejer, men jeg kan kun sige at det er en genial ting, hvis PDA'en har telefon i sig har man en undskyldning for at have sin PDA med overalt uanset at det kun (for mig) er et stykke legetøj :-).

Jeg tror HP's PDA/Telefoner er lige så gode som Qtek's omend de virker lidt mere klodsede.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
24. december 2005 - 11:41 #6
hejsa nazag... fine bud, det må jeg give dig, men de indeholder ikke rigtig gps, og hvis jeg skal til at købe sende og kort externt kan jeg jo ligge ca 2500 kr til de 8000 fx qtek 9000 koster... det bliver alligevel en sjat
Avatar billede gnuen Nybegynder
16. januar 2006 - 20:18 #7
hvis du skal have telefon og gps enhed hver for sig bliver det også en sjat penge. Jeg anbefaler QTEK S110, fungerer suverænt med tomtom 5 (skærm kan tiltes)og perfekt i størrelsen.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
19. maj 2006 - 14:33 #8
Jeg skriver lige igen nu, da jeg har købt en mio a201. Men da jeg modtager den viser det sig den har været brugt og der er mangler på produktet, så jeg ringer for at bytte den, men den er allerede udgået... regner selvfølgelig med at få mine penge tilbage, men står nu igen og mangler et produkt, har brug for lidt hjælp her da jeg overhovedet ikke er opdateret på PDA markedet... men altså en pda incl gps med kort leder jeg efter.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
15. august 2006 - 20:37 #9
hejsa, jeg lukker her, købte en Mio 701, tror det er den det skal være... har vist det hele, dog skal den genstartes engang i mellem, men det er vel hvad man kan forvente hvis man køber windows...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. august 2006 - 21:43 #10
Nu har du jo købt. Men som info for andre så bør man også kikke lidt på Fujitsu-Siemens T830