Avatar billede hirtshals Nybegynder
08. november 1999 - 10:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Skærm Problemer

Min far har fået et stort skærmproblem, som jeg desværre kun har fået beskrevet som følger,

Han har en IBM Aptiva Pentium 233, med 15 tommer IBM Skærm, den er 1 1/2 år gammel og har aldrig fejlet noget før nu

Når man starter PC starter skærmen også op, men efter 10 - 15 sek går den i sort, hvis man slukker den og tænder den igen, går der igen 10 - 30 sek, så går den i sort igen, sådan kan man fortsætte, i starten var det en 6 - 7 gange, så var skærmen ligesom blevet "varm" og drillede ikke mere, men i går måtte der tændes / slukkes 50 gange, og det tog ca 45 min inden han kunne komme i gang med at arbejde. Problemet kom pludseligt, faktisk samtidigt med at vi skiftede til vintertid

Mit forslag gik på

1) Han har fået en drillevirus

2) der er ved at gå en sikring eller lign i skærmen, symptomerne minder jo om en bil der ikke vil starte om vinteren

Er der nogle der har erfaringer / Løsningsforslag / oplevet noget lignende

så skriv endelig

På forhånd tak
Avatar billede hirtshals Nybegynder
08. november 1999 - 10:34 #1
hvis man slukker den og tænder den igen = Skærmen (PC fortsætter med at boote)
Avatar billede freakz Nybegynder
08. november 1999 - 11:23 #2
jeg havde et lignede problem men det hjalp da jeg pillede soklen af skærmene men bagefter skulle jeg lige kigge ind i den for at se om noget sad "løst" og den endte med at ehhhh virke knap så godt... =)
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
08. november 1999 - 11:51 #3
Jeg tror ærlig talt din far skal til at overveje en ny skærm - jeg har haft et lignende problem, og det blev kun værre indtil den døde totalt...
Avatar billede razmataz Nybegynder
08. november 1999 - 12:24 #4
Det kunne også have noget med skærmkortet at gøre....har du prøvet skærmen på en anden pc? Prøv eventuelt at sætte skærmen op til en anden i win. eks. fra Pnp til Svga800x600.
Det kunne måske også tænkes at det ville hjælpe at fjerne driverne til skærmkortet ( afinstallere det altså ) og lade windows starte igen...
Jeg havde et lignende problem, og det viste sig at være windows der satte nogle parametre op på min Plug and Pray skærm, som gjorde at den gik på standby, selv i ren dos eller Linux... Windows er og bliver en bug.
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
08. november 1999 - 12:38 #5
>>razmataz: det sidste kan vi hurtigt blive enige om...
Avatar billede peanut Nybegynder
10. november 1999 - 19:55 #6
Som jeg ser det kan det være 4 ting:
1. Skærmen er på det sidste
2. Driverproblem
3. Windowsproblem
4. Ramproblem

Men prøv skærmen sammen med en anden PC først, og prøv så ellers én ting af gangen indtil i finder ud af hvor den defekte del er.
Avatar billede dres Nybegynder
11. november 1999 - 09:18 #7
Der kan også være en dårlig lodning i skærmen der først har forbindelse når den er varme

Dres
Avatar billede hirtshals Nybegynder
11. november 1999 - 10:07 #8
Takker alle for Hjælpen  :-)

Nu er der noget at efterforske