Avatar billede andreas_og_far Praktikant
14. december 2005 - 22:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyre en anden pc - altså lave nogle ændringer på en anden

Hej
Jeg skal lave nogle indstillinger på min onkels pc og så vil jeg bruge Messenger, til at gøre det..
Det vil sige, jeg vil overtage hans computer via MSN og derfra lave ændringerne....

Men det kan jeg ikke !!!

Er der nogen der kan fortælle mig - hvordan de forskellige indstillinger helt præcis skal stå på begge vores computere, således at jeg kan overtage hans skrivebord ???

TAK - Gerne udførligt forklaret.....  TAK ;-)
Avatar billede jepe Nybegynder
14. december 2005 - 22:36 #1
En af problemerne kan være at i sansynligvis skal bruge den samme version af messenger... Opdater begge, så versionen er den samme.

Hvis du højreklikker på 'denne computer' og vælger egenskaber, finder du et faneblad der hedder 'fjernforbindelser'. Her skal boxen 'tillad brugere at oprette en forbindelse osv.' under fjernskrivebord også være aktiveret.

Er ikke sikker på om det er nok, men så er det en start...

/jepe
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
14. december 2005 - 22:41 #2
Hmmm....
Jamen, hvordan skal indstillinger helt præcis være inde i selve Messenger ???

- og by the way: Er det nødvendigt, at lave de indstillinger du snakker om, når man laver fjernstyring via Messenger ???
Avatar billede jepe Nybegynder
14. december 2005 - 23:00 #3
Det kan være det ikke er nødvendigt når det gøres fra messenger...

Med hensyn til indstillinger i messenger skulle der ikke være noget. Det er bare at anmode om fjernsupport i en samtale!

/jepe
Avatar billede perj Nybegynder
14. december 2005 - 23:06 #4
Denne her er god. Hent evt. en demo der virker 14 dage.
http://www.remotedesktopsupport.com/en/index.html
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
15. december 2005 - 08:30 #5
Hej Perj
Ellers tak - at installere andet program på min onkels pc er udelukket.

Men Messenger ?? - Den er jeg altså stadig i tvivl om......

Men foreløbig tak...
Avatar billede knighten Nybegynder
18. december 2005 - 14:09 #6
Jeg tror det du leder efter er fjernsupport.
Dette sker gennem Windows Messenger og ikke MSN messenger, altså skal msmsg ver. 5.1 være installeret på din computer.

Her er et link til en udførelig forklaring på hvorledes du laver fjernsupport.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;306800

Håber det hjalp.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
19. december 2005 - 15:27 #7
Hej - og tak.

Vil det sige: At man kun kan "overtage" en anden's computers skrivebord, hvis man anvender Windows Messenger og IKKE, hvis man bruger MSN Messenger ???

Jeg skal lave nogle indstillinger på min onkels pc og han bor i Jylland !!! - så kunne det jo være smart at Messenger til dette.. (Jeg skal lave nogle indstillinger i hans Outlook)

Jamen - Hvis det er rigtigt, skal vi jo til at installere Windows MEssenger - det er da hyperbesværligt, når vi nu kun bruger MSN Messenger !!!

Ikke ???

ER der ikke anden løsning på dette ?? - Helst uden min onkel skal installere noget nyt !!!
Avatar billede knighten Nybegynder
20. december 2005 - 11:09 #8
Umiddelbart burde det ikke give problemer at installere WinMsg samtidig med MSN messenger. Du kan bare fjerne windows messenger efter du har lavet din support.

Da windows messenger er et microsoft produkt og ikke et eller andet mærkeligt burde din onkel egentlig heller ikke have problemer med at installere det.

Men hvis du vil lave det igennem messenger er det muligheden.

Sig til hvis du skal have hjælp til at afinstallere windows messenger igen bagefter, eller evt. søg på det her på eksperten, der findes en million tråde om netop det.

Men det nemmeste ville nok være at lede lidt på nettet efter en guide til de ting der skal rettes i din onkels instillinger i Outlook - det findes garanteret. Så kan han læse det og selv lave om på instilingerne.
Avatar billede andreas_og_far Praktikant
29. april 2008 - 10:47 #9
OK - Tak Knighten
Ligger du et svar ?