Avatar billede peterjuul Nybegynder
14. december 2005 - 21:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker ikke helt

Jeg har lige anskaffet en ny computer og har et, synes jeg, mystisk problem. Når jeg vælger luk computeren i windows, så slukker computeren fint, men der er stadig lys i tastaturet, og der ser ud som om netkortet heller ikke slukker helt. Det var der ikke med den gamle. Nogen gode ideer til hvad jeg skal ændre på?
Avatar billede jepe Nybegynder
14. december 2005 - 22:10 #1
Når computeren er slukket, kan du så tænden den ved at bruge mellemrums-tasten?

/jepe
Avatar billede peterjuul Nybegynder
15. december 2005 - 16:07 #2
Nej. Den reagerer ikke på nogen taster. Jeg har en "dvale" knap på mit tastatur, der lyser. Den reagerer heller ikke.
Avatar billede mex5 Nybegynder
16. december 2005 - 05:42 #3
Mit AsRock ks741 mainboard slukker heller ikke helt for strømmen til mit trådløse keyboard og mus, de grønner lamper på modtageren/"stationen" er tændt selvom computeren er slukket og det får kun strøm fra den, jeg har selv undret mig lidt over det.

At netkortet ikke slukker (dioden bagpå lyser) er helt normalt, det er hvis det understøtter WOL (Wake On Lan), hvor netkortet kan reagere på særlige data og starte maskinen op, det kan dog nogle gange disables i BIOS.

Jeg tror det er som det skal være. Du kan evt købe en USB styret strømskinne, der slukker for strømmen "på stikkontakten" så at sige, når maskinen lukker.
Avatar billede peterjuul Nybegynder
16. december 2005 - 08:54 #4
Mit bundkort er et A8N-SLI. Jeg har ved nærmere eftersyn konstateret, at der er en on/off knap på bagsiden af computeren, lige ved strømforsyningen.

Det er sådan set ikke noget der generer mig, jeg var bare nysgerrig for at høre om det var normalt.

Læg et svar, så lukker jeg igen.
Avatar billede mex5 Nybegynder
16. december 2005 - 21:09 #5
Done :)