Avatar billede anold Nybegynder
08. november 1999 - 10:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brænding af sikkerhedskopi

Kan det lade sig gøre at lave en CD med
Windows 98 + ms office 97 således at man blot kan kopier denne CD over på sit C drev når man har formateret dette
(en form for standart opsætning til sin Pc)
Avatar billede gnarf Nybegynder
08. november 1999 - 10:20 #1
Ja sagtens. Det har jeg gjort igennem et stykke tid nu.
En CD med Windows + drivere +directx + det software man nu mener er absolut nødvendigt.

Jeg synes dog, at det alligevel er en god ide at forsøge at minimere det man brænder med som sin "standard installation". Jeg har nemlig selv skulle modificere min brændte cd nogen gange, og det tager jo lidt tid :)

Men det kan man fint!
Avatar billede anold Nybegynder
08. november 1999 - 10:23 #2
Hvordan gør jeg det således at jeg er sikker på at jeg får det hele med (skjulte filer  o.s.v.)
Avatar billede gnarf Nybegynder
08. november 1999 - 10:31 #3
Jeg plejer at bruge adaptec easy cd creator, og sørger for at min explorer og easy cd creator viser alle filer. Også de skjulte.

Og så vælger jeg bare samtlige filer på c: drevet og brænder dem.  Det skal lige siges, at jeg formaterede harddisken først, og installerede windows + drivere.... og derefter brændte min standard opsætning.

Hvis du brænder en "standard" opsætning af windows hvor du ikke lige har installeret windows, så får du jo en registreringsdatabase med som er fyldt med alt muligt.
Avatar billede kallerelli Nybegynder
08. november 1999 - 11:18 #4
Ja! Brug backup eller komprimer det hele og kopier det over på en cd. Lav en system diskette der formattere og kopiere cd'en til dit drev.
Avatar billede rea Nybegynder
08. november 1999 - 11:27 #5
Der findes et program der hedder Ghost, der er beregnet til at gøre dette. At kopiere sit c-drev, som det er blevet foreslået kan ikke anbefales. På den måde får du ikke de rigtige registry-værdier. Ghost kopierer alt, også registry.

Se evt. her: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=5273
Avatar billede gnarf Nybegynder
08. november 1999 - 11:37 #6
Det spørgsmål der her henvises til, omhandler jo en hel del andet end "bare" at lave en standard opsætning, som man hurtigt kan kopiere over på sin computer, og derved opnå en frisk install af windows.

At komprimere hele skidtet og smide det på en cdrw er faktisk en rimelig nem løsning, og det virker fint, både med registreringsdatabase osv...bare man ikke begynder at ændre drev bogstaver, hardware opsætninger eller andet sjovt..
Avatar billede anold Nybegynder
08. november 1999 - 12:27 #7
Kan man godt få lov til at brænde nogle filer er er i brug af windows
Avatar billede gnarf Nybegynder
08. november 1999 - 12:33 #8
Man kan altid få lov til at læse filer der er i brug, man kan bare ikke få lov til at skrive til filer der er i brug.

Så du skulle fint kunne brænde filer der er i brug.

ps: fint nok du afviser svar hvis du synes de er ubrugelige, men du kan også vente med at afvise/acceptere til problemet er løst.