Avatar billede torx Nybegynder
13. december 2005 - 18:05 Der er 8 kommentarer

Xp sletter personlige instillinger ved genstart

Hey exp.dk

Har et problem som jeg måske har på fornemmelsen kun kan løses ved en formatering, men da jeg aldrig har hørt om nogen der har haft dette problem ville jeg poste et indlæg her inde for at se om andre har hørt om det.

Søndag aften slukkede jeg min computer som altid hvor mit skrivebord,dokumenter personlige instillinger i alle programmer mv. var som normalt.

Da jeg så åbnede den mandag så windows ud som når man lige har formatteret eller rettere sagt har lavet en ny bruger på computeren. Proggrammerne ligger stadigvæk installeret på computeren, og størstedelen er stadigvæk i start. dokumenter, Skrivebord osv var væk.... Dvs alle mine afleveringer mv. er gone.

Jeg brugte så aftenen på at se om windows havde lavet fejl.. havde slået systemgendannelse fra for at spare plads så kunne ikke se noget der. XP´s fejllog havde godt nok lavet en fejl da jeg startede op første gang mandag som hedder Userenv :

Registreringsdatabasen kunne ikke indlæses. Det skyldes i de fleste tilfælde utilstrækkelig hukommelse eller utilstrækkelige sikkerhedsrettigheder.

OPLYSNING - En I/O-handling igangsat af registreringsdatabasen mislykkedes. Registreringsdatabasen kunne ikke indlæse, udskrive eller rydde en af filerne, som indeholder systemets billede af registreringsdatabasen.  for C:\Documents and Settings\Administrator\ntuser.dat

-- Kan godt se at det er en fejl i brugerdatabasen, men hvad kan have foresaget den fejl og hvad skal der gøres for at rette den ?
Avatar billede stone Forsker
13. december 2005 - 18:19 #1
er dine admin rettigheder også slettet?
Avatar billede torx Nybegynder
13. december 2005 - 18:27 #2
Nix.. den har bare genoprettet Administrator brugeren.. eller.. kan ikke huske om jeg kørte på en konto med mit navn eller på administrator... men den er ihvertfald på administrator nu.. og kan ikke finde andre brugere.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. december 2005 - 18:45 #3
Hvis du vælger vis skjulte filer og kigger under C:\Documents and Settings har du ingen mapper med brugerne der.

Så burde du kunne finde dine dokumenter der.
Avatar billede torx Nybegynder
13. december 2005 - 18:49 #4
nope.. har sikret mig at den viser skjulte filer.. der kommer en default user.. men der er intet indhold.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. december 2005 - 19:05 #5
Overhovedet ingen user der?
Har du brugt administrator kontoen normalt?
Avatar billede torx Nybegynder
13. december 2005 - 19:44 #6
Det er det jeg skriver at jeg ikke kan huske.. Mindes at jeg har brugt admin kontoen altid.. men jeg er ikke sikker.

Men derfor burde den jo stadigvæk ikke kunne slette den konto jeg brugte med mindre at det er en form for virus der har gjort udslaget.. Havde panda antivirus installeret som var opdateret self. men efter den lavede problemet er panda blevet nulstillet og var ikke opdateret.
Avatar billede stone Forsker
13. december 2005 - 19:47 #7
jeg ville anbefale at du laver et nyt spørgsmål med en highjack_log - xp laver ikke pludselig om på dine indstillinger - det må være noget skidt udefra som ændre din xp...
//stone
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. december 2005 - 19:48 #8
www.exp.dk/artikler/755 bare kom med loggen, så kigger jeg på den.