Avatar billede herbert Nybegynder
13. december 2005 - 17:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB Harddisk installerer sig ikke ordentligt

Min eksterne maxtor onetouch II harddisk på USB porten er holdt op med at virke. Når jeg plugger den i, popper den kun op som et ukendt usb device i enhedshåndteringen. Den har før virket perfekt, og der lader ikke til at være noget galt med mit USB system. Jeg har desuden testet den på en anden computer osse. Den har både firewire og USB interface, og jeg prøvede osse at få den op at køre via firewire, men det virkede heller ikke. Håber I kan hjælpe mig.

Herb
Avatar billede off-line Nybegynder
13. december 2005 - 20:58 #1
Et godt råd herbert. Jeg har lige set, at du, ud over dette spørgsmål, har hele
5 åbne. Det er forståelig nok upopulært, og det er måske derfor ingen af de
"tunge" drenge har svaret dig. Derfor - og så selvfølgelig for anstændighedns
skyld - skynd dig at lukke dem.
Avatar billede herbert Nybegynder
14. december 2005 - 08:45 #2
jeg har lukket dem der kan lukkes nu, omend svarene ikke var de bedste.
Avatar billede doc_magoo Nybegynder
14. december 2005 - 11:09 #3
Hej Herb

Jeg er desværre ikke en af de "tunge drenge" men jeg har dog muligvis et svar til dig. Jeg er ikke helt klar over om du køre XP. Men jeg gætter. Gør du det skal du opdatere computeren til en Service Pack 2 evt. fra Windows Update. Eller http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Dette kan afhjælpe mange af dine problemer med USB.

Hvis når du har udført overstående ikke skulle have løst problemet så skal jeg have dig til at gøre følgende:

Højre klikke på My Computer/Denne Computer-> Vælg Administrer/Manage
Vælg så Disk håndtering/Disk Management

Her skulle du gerne se din USB disk et eller andet sted. Kan du det? Hvis ja så kan du hørje klikke på det skraverede felt og vælge at
Skift drevbogstav .../Change drive letter or paths

Her kan du så vælge et drev der er ledigt. For jeg tror at usb disken har sat sig et forkert sted. Et sted hvor der går i konflikt med andre drev.

Jeg håber at dette kunne løse dine problemer. Jeg har selv haft ret mange af disse USB problemer. Derfor har jeg prøvet lidt af hvert. Så lad mig lige høre om det løste dit probleme ellers kan det være jeg kan afhjælpe dig på andre måder.

MVH

Doc_magoo
Avatar billede herbert Nybegynder
14. december 2005 - 11:29 #4
Jeg kører Windows XP sp2, så jeg er fuldt opdateret. Jeg har osse været inde i diskhåndteringen for at kigge efter min harddisk, og jeg kan desværre ikke se den nogen steder under diskhåndteringen.
Avatar billede doc_magoo Nybegynder
14. december 2005 - 12:00 #5
Er det muligt at du kan skrive hvad den kommer med af fejl når du sætter den til? Er det en USB disk du selv har samlet af en ide disk og en usb 20 holder?
Avatar billede herbert Nybegynder
14. december 2005 - 13:47 #6
Det er ikke en harddisk jeg selv har samlet.. det er en lukket ekstern USB harddisk. Maxtor onetouch II hedder den.

Når jeg tænder popper guiden "ny hardware fundet" op.. og spørger om jeg vil søge efter drivere. Da harddisken er plug n play burde dette ikke ske..

jeg går igennem guiden og den søger efter drivere og finder ikke nogen.. og så kommer den med fejl om at hardwaren ikke er installeret korrekt, og at den derfor muligvis ikke virker.
Avatar billede doc_magoo Nybegynder
14. december 2005 - 21:30 #7
Hmm. Hvad med din usb driver. Har du nogen sinde haft installeret sådan en? Eller kom det med da du installerede motherboardet? Sådan en all in one driver. Jeg tænker her om det måske kunne være en ide at prøve at se om motherboard producenten har en opdateret version af din usb/motherboard driver liggende? Eller det er måske enda et usb indstikskort(pci) du bruger?
Avatar billede herbert Nybegynder
12. januar 2006 - 09:45 #8
Har haft min harddisk til recovery og dataene er fundet frem.. det kostede 2400 + moms, og jeg kan varmt anbefale stedet.. http://www.dkcdata.dk/