Avatar billede coke-mann Nybegynder
13. december 2005 - 16:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken pc??

Hej.
Jeg har mulighed for at købe en ny billig HP pc, men ved ikke hvilken en jeg skal købe.

Muligheden er en HP Pavilion w5250

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF05a/34307-351123-1284187-1284187-1284187-12254604.html

og en HP Pavilion m7360.
Denne er ny, så der findes ingen info om den.
Den har nogen lunde det samme som w5250, men processoren er en anden.

m7360 har en Intel Pentium processor 920 D dual core 2x2.8 ghz, 800 MHZ FSB, 2x2mb cache.

hvilken en synes I at jeg skal købe
Avatar billede huset Praktikant
13. december 2005 - 16:51 #1
Synes det er dyrt for de maskiner, og synes ikke du får hvad du ellers ville kunne få ved at samle selv.

Men går udfra der ligger noget bag du kan bestille ved HP :D

Af de to ville jeg tage første, men er det et 6800 standard grafikkort, så er det bare endnu dyrere efter min mening.

Selve dual core får du ikke meget glæde af pt, da kun ganske få ting understøtter dette
Avatar billede huset Praktikant
13. december 2005 - 16:52 #2
Selve dual core er som sagt en kombonation af to afhængige CPU’er og deres respektive cache, cache kontrollers, som er monteret I én chip. Dette skulle efter sigende have mange fordele kontra et system med dual cpu som er monteret på deres eget kredsløb (PCB) som igen er forbundet til bundkortet.
Dual core kræver mindre strøm end to separate chips. Dog er denne arkitektur stadig så ny. Så intet har rigtig understøttelse for dette. Dog er spil som doom 3 og flere video redigerings programmer undtaget.
Dual core igangsætter en ny æra indenfor CPU, hvilket I terorien skulle have næsten en fordobling I processor kraften I forhold til single core, men synes bare ikke dette holder vand.
Avatar billede coke-mann Nybegynder
14. december 2005 - 10:01 #4
Er de lukket nu?
Avatar billede huset Praktikant
15. december 2005 - 14:20 #6
Fik du tid til at smide feedback???
Avatar billede coke-mann Nybegynder
16. december 2005 - 11:53 #7
Så tror jeg at mine gamle tråde er lukket nu :-)

Nå, men så siger jeg tak for hjælpen.....jeg tror at jeg køber den med dual core, siden den er "nyere"