Avatar billede freakz Nybegynder
08. november 1999 - 09:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

windows !?!

Ok Hvis jeg fks. tager egenskaber for min windows mappe siger den 150 mb BLAH antal filer. det er jo fint nok MEn hvis jeg tager søg efter filer, vælger windows mappen og søger efter alle filer (*.*) får den alt det i windows mappen til at fylde 270 mb og BOBBELT BLAH hvorfor faaaaanden gør den det ???

ellers hvis jeg tager egenskaber for alle min mapper + filer på mit eks spil drev får jeg blah antal mb men hvis man ser på deres fylder det ca 40 mb extra  !!! hvor kommer de fra ???
Avatar billede kallerelli Nybegynder
08. november 1999 - 10:05 #1
Det er højest sanssynlig fordi du har skjulte filer og systemfiler som ikke bliver vist. Gå ind i stifinder Vis | Indstillinger og fanen vis, "afkryds" vis alle. Det skulle kurere dit problem.
Hvis du taler om forskellige drev, kan det være pga. forskellige clusterstørrelser på de forskellige drev.
Avatar billede freakz Nybegynder
08. november 1999 - 10:05 #2
uhmmm hovsa skulle vist ligger uner windows katagorien.....
Avatar billede freakz Nybegynder
08. november 1999 - 10:09 #3
uhmmm tror jeg ikke da jeg på den måde fik et spil til at fylde fra 250 til 524 mb (ca tal =)
Avatar billede koep Nybegynder
08. november 1999 - 12:23 #4
Prøv også at køre scandisk da dit problem også kan være at din harddisk rapportere mængden af plads forkert. Hvis dette er problemet kan scandisk løse det
Avatar billede koep Nybegynder
08. november 1999 - 12:24 #5
Prøv også at køre scandisk da dit problem også kan være at din harddisk rapportere mængden af plads forkert. Hvis dette er problemet kan scandisk løse det
Avatar billede razmataz Nybegynder
08. november 1999 - 12:37 #6
Hvis du kører med et komprimeret drev kan windows også finde på at rapportere nogle helt vanvittige tal, prøv at komprimere det igen hvis det er tilfældet.
( min anbefaling er dog at skrotte den slags, det er kun til besvær.)
Avatar billede fatboy Nybegynder
08. november 1999 - 16:58 #7
Freakz> Min gør det samme. Hvis jeg tager properties på mappen windows får jeg 184 Mb, 4834 files. Kører jeg søg findes der i windowsmappen 4903 filer, som fylder 357 Mb.

Jeg tror til gengæld ikke, der er noget galt, men at det bare er windows, som (desværre) bruger forskellige principper for opmålingen afhængig af programmet, der bruges. Jeg vil tro, det også har noget at gøre med, hvorvidt mapperne tælles med, og indholdet af deres mapper osv.
Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
08. november 1999 - 20:23 #8
freakz
Jeg tror dit sprogbrug giver statisk elektrisitet i din maskine
Avatar billede ronni Nybegynder
09. november 1999 - 19:15 #9
Det er spildplads som filerne opfylder, fordi de ikke kan fylde de sectorer ordenligt ud, som din harddisk er delt ind i. Er det et fat16 drev? Så er det sikkert derfor! Hvor du skifter til FAT32, vil du ikke have nær så stor en spildplads!
På et FAT16 drev på over 500 mb, mener jeg, at hver sector er på 32 kb. Dvs. hvis en fil er på 1 byte, fylder den 32 kb på din disk - ca. 32 kb spild her...
FAT32 kan lave sectorerne i en størrelse på 512 byte, mener jeg, derfor spilder FAT32 ikke din plads nær så meget...
Avatar billede fatboy Nybegynder
10. november 1999 - 02:12 #10
Det kan ikke være det, for der bliver rapoteret endnu mere plads brugt pga. det, du siger. Og så når vi endnu højere op i Mb.

..... På min pc i alle fald.
Avatar billede ronni Nybegynder
10. november 1999 - 18:16 #11
det passer ikke! Du er fuld... ;)
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. november 1999 - 06:35 #12
*sss*
Det passer på min pc.
Det er godt nok ikke den, jeg sidder ved lige nu, så jeg kan ikke give dig de rigtige tal, men jeg lyver ikke. Hvis jeg ser på, hvor meget plads der er blevet brugt, kommer vi helt op over 500 Mb.
Avatar billede ronni Nybegynder
11. november 1999 - 09:15 #13
Jeg er nu rimelig sikker på det, som jeg siger.
Viser du skjulte filer på din PC'er? Ellers kan du jo ikke helt regne med de tal, du får!
Avatar billede fatboy Nybegynder
13. november 1999 - 03:36 #14
Jeg har altid min pc til at vise alle filer.

Her er tallene: Egenskaber på mappen windows: 5434 filer, 127 mapper, 286 Mb, 314.000.000 bytes used.

Ved søg: 5527 "filer" fundet, 551 Mb, 614.000.000 bytes used.

Prøv selv.