Avatar billede amcon Nybegynder
13. december 2005 - 11:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af notatfelt via SQL

Denne her har jeg stirret mig blind på og håber at nogen kan gennemskue det.
Jeg opdaterer et notatfelt i en tabel (tblfaktura_Arkiv), fra en formular(frmaConto) vha en SQL. Betingelsen er at kun visse poster der svarer til den pågældende faktura (PCPlusFak)
Koden er:
Dim bSQL As String
bSQL = "UPDATE tblFaktura_Arkiv SET tblFaktura_Arkiv.BetalBem = [Forms]![frmaConto]![txtBem] WHERE tblFaktura_Arkiv.PCPlusFak=[Forms]![frmaconto]![PCPlusFak]"
DoCmd.RunSQL bSQL
DoCmd.Close

Det går normalt fint,sålænge der er op til 127 karakterer. Overskrides de 127 karakterer kommer der en fejlmelding: "Argumentet er ugyldigt".

Kan nogen hjælpe?.
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2005 - 12:03 #1
Dim bSQL As String
bSQL = "UPDATE tblFaktura_Arkiv SET tblFaktura_Arkiv.BetalBem = " & [Forms]![frmaConto]![txtBem] & " WHERE tblFaktura_Arkiv.PCPlusFak = " & [Forms]![frmaconto]![PCPlusFak]

DoCmd.RunSQL bSQL
DoCmd.Close

and if the database fields are text then you need to enclose the values in ''
Avatar billede amcon Nybegynder
14. december 2005 - 10:51 #2
Hi Terry

Takker for hjælpen. det bragte mig på sporet. Denne streng opdaterer indholdet korrekt:

bSql = "UPDATE tblFaktura_Arkiv SET tblFaktura_Arkiv.BetalBem = '" & [Forms]![frmaconto]![txtBem] & "' WHERE tblFaktura_Arkiv.PCPlusFak = " & [Forms]![frmaconto]![PCPlusFak]

Point til dig
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2005 - 12:06 #3
thanks, you need to accept my answer then.
Avatar billede amcon Nybegynder
14. december 2005 - 16:54 #4
Hi Terry

Jeg har prøvet, et utal af gange, men kan ikke få afgivet min accept og point til dig. Hvordan gøres det, på anden måde end at trykke på ACCEPT?? Det kan da ikke passe at man skal være ProMedlem for at afgive point. Det har ikke været noget problem at oprette spørgsmålet.
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2005 - 18:46 #5
The method for accepting answers isnt very good. You have to choose my name in the list of those who have placed an answer and then choose accept.
Avatar billede amcon Nybegynder
14. december 2005 - 22:57 #6
Done.
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2005 - 14:10 #7
cheers :o)