Avatar billede nrgfreak Nybegynder
12. december 2005 - 21:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvor langt ned i watt

hej har en duron 1000mhz. som jeg skal have smidt i bilen
så er mit spørgsmål bare hvor langt kan man gå ned i watt med strømforsyning før at det ikke er så godt???

min omformer til bilen er max 300 watt men ville godt spare lidt på den måske en 200-250watt
Avatar billede jokkejensen Novice
12. december 2005 - 21:29 #1
den kan sagtens køre på en 200 watt, og ret sikkert også mindre. CPU, bundkort og ram, har mere brug for stabil strøm, end meget...

Det er mere når vi snakker mange drev, SLI grafikkort osv vi skal op i de store strømforsyninger..
Avatar billede haverslev Novice
12. december 2005 - 21:39 #2
Hvis man f.eks tager en bærebar pc og ser på dens "strømforsyning", så liggger de typisk på et output på 14-18.5 V og 2-3,5Amp
Hvis vi så tager det højeste, så giver det 18,5V * 3,5A = 64,75 Watt
Avatar billede nrgfreak Nybegynder
12. december 2005 - 21:43 #3
mange tak nu fatter jeg det pc´en bruger ikk 300watt selvom strømforsyningen er på det
Avatar billede jokkejensen Novice
12. december 2005 - 21:47 #4
hhaverslev >> Jeg vil nu gerne lige dele de point, opretter lige en tråd.

nrgFreak >> nej strømforsyningerne er store for at leverer en stabil strøm som er alt afgørende for et godt PC system. Derfor ser man dem ofte i 1200 watt's udgaver til større systemer..
Avatar billede haverslev Novice
12. december 2005 - 21:57 #5
jokkejensen > det er flinkt af dig, men jeg smed jo blot en "udbygning" af dit svar
Avatar billede clausbr Nybegynder
12. december 2005 - 22:28 #6
Normalt vil din Strøm forsyning eller automatisk skrue ned for pulse hvis der ikke bliver brug så meget strøm og om vent